ASPIRACJE EDUKACYJNO-ZAWODOWE STUDENTÓW A SAMOOCENA ATRAKCYJNOŚCI ZAWODOWEJ
[ 1 ] Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik
2024
artykuł naukowy
polski
- aspiracje edukacyjno-zawodowe
- samoocena
- atrakcyjność zawodowa
PL Jednym z głównych celów uczelni wyższych jest wyposażenie studentów w kompetencje cenione przez pracodawców, zarówno na polskim, jak i europejskim rynku pracy. Wiąże się to bezpośrednio z aspiracjami edukacyjno-zawodowymi studentów, jak i przekłada się na ich samoocenę atrakcyjności zawodowej. Mając powyższe na uwadze, głównym celem prowadzonych badań była identyfikacja zależności pomiędzy aspiracjami edukacyjno-zawodowymi studentów a samooceną atrakcyjności zawodowej. Rozważania zawarte w artykule oparto na wynikach przeprowadzonych badań empirycznych na próbie 336 studentów Akademii Sztuki Wojennej w Warszawie. W ramach badań ujawniono istnienie związku pomiędzy aspiracjami zawodowymi a samooceną atrakcyjności zawodowej, nie potwierdzono natomiast związku aspiracji edukacyjnych z samooceną atrakcyjności zawodowej. Wyróżniono czynniki, które zaważyły na wyborze kierunku studiów, zidentyfikowano aspiracje edukacyjne i zawodowe oraz określono zależności pomiędzy aspiracjami a zmiennymi niezależnymi. Opisano także wyniki samooceny atrakcyjności zawodowej oraz oczekiwania finansowe studentów.
21 - 45
inne
ostateczna wersja opublikowana
30.06.2024
w momencie opublikowania
40