Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download BibTeX

Title

ASPIRACJE EDUKACYJNO-ZAWODOWE STUDENTÓW A SAMOOCENA ATRAKCYJNOŚCI ZAWODOWEJ

Authors

[ 1 ] Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[6.6] Management and quality studies

Year of publication

2024

Published in

HUMANITAS Pedagogika i Psychologia

Journal year: 2024 | Journal volume: 1(29)

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • aspiracje edukacyjno-zawodowe
  • samoocena
  • atrakcyjność zawodowa
Abstract

PL Jednym z głównych celów uczelni wyższych jest wyposażenie studentów w kompetencje cenione przez pracodawców, zarówno na polskim, jak i europejskim rynku pracy. Wiąże się to bezpośrednio z aspiracjami edukacyjno-zawodowymi studentów, jak i przekłada się na ich samoocenę atrakcyjności zawodowej. Mając powyższe na uwadze, głównym celem prowadzonych badań była identyfikacja zależności pomiędzy aspiracjami edukacyjno-zawodowymi studentów a samooceną atrakcyjności zawodowej. Rozważania zawarte w artykule oparto na wynikach przeprowadzonych badań empirycznych na próbie 336 studentów Akademii Sztuki Wojennej w Warszawie. W ramach badań ujawniono istnienie związku pomiędzy aspiracjami zawodowymi a samooceną atrakcyjności zawodowej, nie potwierdzono natomiast związku aspiracji edukacyjnych z samooceną atrakcyjności zawodowej. Wyróżniono czynniki, które zaważyły na wyborze kierunku studiów, zidentyfikowano aspiracje edukacyjne i zawodowe oraz określono zależności pomiędzy aspiracjami a zmiennymi niezależnymi. Opisano także wyniki samooceny atrakcyjności zawodowej oraz oczekiwania finansowe studentów.

Pages (from - to)

21 - 45

URL

https://humanitas-pedagogika.publisherspanel.com/article/547029/pl

License type

other

Open Access Text Version

final published version

Release date

30.06.2024

Date of Open Access to the publication

at the time of publication

Ministry points / journal

40