W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

ASPIRACJE EDUKACYJNO-ZAWODOWE STUDENTÓW A SAMOOCENA ATRAKCYJNOŚCI ZAWODOWEJ

Autorzy

[ 1 ] Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2024

Opublikowano w

HUMANITAS Pedagogika i Psychologia

Rocznik: 2024 | Tom: 1(29)

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • aspiracje edukacyjno-zawodowe
  • samoocena
  • atrakcyjność zawodowa
Streszczenie

PL Jednym z głównych celów uczelni wyższych jest wyposażenie studentów w kompetencje cenione przez pracodawców, zarówno na polskim, jak i europejskim rynku pracy. Wiąże się to bezpośrednio z aspiracjami edukacyjno-zawodowymi studentów, jak i przekłada się na ich samoocenę atrakcyjności zawodowej. Mając powyższe na uwadze, głównym celem prowadzonych badań była identyfikacja zależności pomiędzy aspiracjami edukacyjno-zawodowymi studentów a samooceną atrakcyjności zawodowej. Rozważania zawarte w artykule oparto na wynikach przeprowadzonych badań empirycznych na próbie 336 studentów Akademii Sztuki Wojennej w Warszawie. W ramach badań ujawniono istnienie związku pomiędzy aspiracjami zawodowymi a samooceną atrakcyjności zawodowej, nie potwierdzono natomiast związku aspiracji edukacyjnych z samooceną atrakcyjności zawodowej. Wyróżniono czynniki, które zaważyły na wyborze kierunku studiów, zidentyfikowano aspiracje edukacyjne i zawodowe oraz określono zależności pomiędzy aspiracjami a zmiennymi niezależnymi. Opisano także wyniki samooceny atrakcyjności zawodowej oraz oczekiwania finansowe studentów.

Strony (od-do)

21 - 45

URL

https://humanitas-pedagogika.publisherspanel.com/article/547029/pl

Typ licencji

inne

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Data udostępnienia

30.06.2024

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

40