W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

MOTYWY WYBORU KIERUNKU STUDIÓW A SATYSFAKCJA STUDENTÓW ZE STUDIOWANIA

Autorzy

[ 1 ] Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2024

Opublikowano w

HUMANITAS Pedagogika i Psychologia

Rocznik: 2024 | Tom: 2(30)

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • Motywacja
  • Studenci
  • Wybór kierunku kształcenia
  • Zadowolenie ze studiów
  • Badania ilościowe
Streszczenie

PL W niniejszym artykule zaprezentowano wyniki badań empirycznych, które dotyczyły sprawdzenia zależności pomiędzy motywami wyboru kierunku studiów a satysfakcją studentów ze studiowania. Badania z wykorzystaniem metody sondażu diagnostycznego realizowanego techniką ankiety przeprowadzone zostały na Wydziale Zarządzania i Dowodzenia (WZiD) Akademii Sztuki Wojennej w Warszawie. Badania przeprowadzono w styczniu 2023 roku wśród 336 studentów. W wyniku przeprowadzonych analiz wyłoniono motywy wyborów kierunku studiów. Studenci, podejmując decyzję o wyborze kierunku studiów, kierują się przede wszystkim możliwością znalezienia dobrej (ciekawej) pracy, elitarnością kierunku studiów i prestiżem społecznym pracy w danym zawodzie czy branży. Badania wykazały również, że studenci świadomie wybierają dany kierunek studiów, co przyczynia się do odczuwania wysokiego poziomu satysfakcji ze studiowania.

Strony (od-do)

107 - 125

URL

https://humanitas-pedagogika.publisherspanel.com/article/550300/pl

Typ licencji

CC BY-NC-ND (uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne - bez utworów zależnych)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Data udostępnienia

31.12.2024

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

40