Proces kształcenia uczniów wybranych klas mundurowych szkół ponadgimnazjalnych prowadzących przedmiot nauczania edukacja wojskowa
[ 1 ] Instytut Działań Informacyjnych, Wydział Wojskowy, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik
2020
redakcja monografii naukowej
polski
PL Autorzy przedstawili ogólną charakterystykę edukacji proobronnej w Polsce z jej implikacjami dla systemu bezpieczeństwa narodowego. Zaakcentowano duże znaczenie patriotyzmu i wychowania fizycznego w edukacji klas mundurowy. Dokonano deskrypcji etapów tworzenia, określania celów oraz wdrażania programu pilotażowego, a także zidentyfikowano zasadnicze problemy, jakie temu towarzyszyły. Podjęto rozważania dotyczące problemów rozwiązywanych przez nauczycieli w szkołach związanych z realizacją edukacji dla bezpieczeństwa i edukacji wojskowej. Podano przykłady społecznych inicjatyw, które ukierunkowane są na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa lokalnego. Niniejsza monografia może pomóc zidentyfikować sytuacje problemowe oraz wskazuje ekspertów i praktyków, którzy mierzyli się już w swojej działalności z niektórymi trudnościami opisanymi w poszczególnych rozdziałach.
Warszawa, Polska
Akademia Sztuki Wojennej
07.09.2020
227
978-83-7523-784-9
- Edukacja wojskowa (przedmiot szkolny)
- Edukacja dla bezpieczeństwa
- Kształcenie
- Klasa mundurowa
- Klasa wojskowa
- Polska
- Program nauczania
- Program Pilotażowy Wspierania Szkół Ponadgimnazjalnych Prowadzących Certyfikowane Piony Wojskowych Klas Mundurowych
- Przysposobienie wojskowe
- Szkolnictwo wojskowe
- Szkoły ponadgimnazjalne
- Uczniowie szkół średnich
tak
Bibliografie przy pracach. Streszczenia w języku angielskim przy pracach
Akademia Sztuki Wojennej
80
120
20
40