Informacja i edukacja w czasach pandemii
[ 1 ] Wydział Wojskowy, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik
EN Information And Education In Times Of Pandemic
2022
rozdział w monografii naukowej
polski
- COVID-19
- Edukacja
- Informacja
- Kompetencje dydaktyczne
- Kompetencje medialne
- Kompetencje zawodowe
- Multimedia
- Nauczyciele
- Pandemia
- Platforma internetowa
- Praca zdalna
PL Rozdział zawiera charakterystykę multimediów, aplikacji i platform internetowych, jakie można zastosować w edukacji zdalnej, a nawet kursów realizowanych zdalnie w celu zdobywania wiedzy i doskonalenia umiejętności. Autor przedstawił obszary kompetencyjne nauczycieli oraz wskazał i scharakteryzował te, które mają największe znaczenie w nauczaniu zdalnym. Należą do nich: kompetencje dydaktyczno-metodyczne, kompetencje konieczne, kompetencje realizacyjne, kompetencje prakseologiczne, kompetencje informatyczne, kompetencje systemowe, kompetencje komunikacyjne, kompetencje kreatywno-krytyczne, kompetencje informacyjno-medialne. Uwagę czytelnika kieruje na predyspozycje i cechy pożądane w zawodzie nauczycielskim oraz podkreśla wagę autonomii, która warunkuje transgresyjność w edukacji. Przypomina również charakterystykę kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie, a zwłaszcza identyfikuje kompetencje kluczowe najbardziej wpływające na wzrost efektywności procesu edukacyjnego realizowanego na odległość.
09.02.2023
147 - 174
Bibliografia, netografia na stronach 172-174. Streszczenie angielskie na stronie 148.
20
20