Pozyskiwanie pracowników jako czynnik wzmacniający odporność organizacji
[ 1 ] Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik
2024
artykuł naukowy
polski
- funkcja personalna
- nowe technologie
- atrybuty pracodawcy
- odporność organizacji
PL Zmienność, złożoność, niepewność oraz niejednoznaczność procesów i zjawisk w otoczeniu powoduje, że zarówno organizacje publiczne, komercyjne i społeczne poszukują sposobów na wzmocnienie odporności. Uwzględniając, jedną z cech organizacji - ekwifinalność - możliwe są różne drogi do tego prowadzące. Obok innych, zwiększenie odporności organizacji jest powiązane z przywództwem, budowaniem wspólnoty i zaufania, dbałością o rozwój indywidualny, a także zespołowością działań, które są w niej podejmowane. Działania te mogą prowadzić do wzrostu zainteresowania kandydatów organizacją oraz podniesienia na wyższy poziom motywacji i zaangażowania jej pracowników. Wojsko jako organizacja z wyraźnie zarysowaną misją, działające na rzecz społeczeństwa, charakteryzujące się określonymi atrybutami pracodawcy przyciąga uwagę przedstawicieli różnych pokoleń. Konkurując o kandydatów na rynku pracy musi sprostać szeregu wyzwaniom w otoczeniu, w tym związanych z implementacją nowych technologii służących podniesieniu efektywności procesów oraz utrzymaniu statusu atrakcyjnego pracodawcy. W artykule zaprezentowano wybrane wyniki badań dotyczące postrzegania przez obywateli atrybutów wojska, jako pracodawcy, źródeł w których można znaleźć informacje o wojsku jako miejscu pracy, a także motywów, którymi potencjalnie mogą kierować się osoby w wieku mobilnym rozważając wstąpienie do służby lub podjęcie pracy.
ss. 21
CC BY (uznanie autorstwa)
ostateczna wersja opublikowana
31.03.2024
w momencie opublikowania
70