Wartość dla klienta na przykładzie modelu biznesowego sektora energetycznego Francji
[ 1 ] Akademia Sztuki Wojennej | [ 2 ] Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ 3 ] Szkoła Doktorska, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik | [ SzD ] doktorant ze Szkoły Doktorskiej
EN Customer Value on the Exapmle of the Business Model of the Energy Sector of France
2023
artykuł naukowy
polski
- Gospodarka
- Gospodarka energetyczna
- Klient
- Francja
- Energetyka
- Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
PL Rozwój sektora energetycznego obecnie jest mocno eksponowanym problemem przez wiele środowisk: akademików, polityków, przedsiębiorców, a także klientów. Klienci są zainteresowani wieloma aspektami, m.in. ceną, nieprzerwalnością dostaw, zanieczyszczenie środowiska uzyskiwanego wskutek wytworzenia energii
EN Celem artykułu jest wskazanie wartości jakie tworzy sektor energetyczny dla klienta. Punktem odniesienia jest problematyka wartości wskazywana w modelach biznesowych. Jednym z często wykorzystywanych możliwości opisu pomysłu na biznes jest Business Model Canvas. Wartość dla klienta zobrazowano w oparciu o funkcjonowanie sektora energetycznego we Francji w latach 2019 - 2021 roku, opierając ją na teorii społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. corporate social responsibility - CSR).
CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)
otwarte czasopismo
ostateczna wersja opublikowana
31.08.2023
publiczny
70