W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Książka

Pobierz BibTeX

Tytuł

Podstawy zarządzania komunikacją w sytuacjach kryzysowych

Autorzy

[ 1 ] Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2022

Typ książki

monografia naukowa

Język publikacji

polski

Streszczenie

PL W pierwszym rozdziale poruszona została problematyka powstawania sytuacji kryzysowych i ich systematyzacja. Pojęcie „kryzysu” będące przedmiotem pierwszej części przedstawione jest z wielu perspektyw i w wielu kategoriach. Takie podejście miało na celu lepsze zrozumienie pola semantycznego tego terminu, jego różnego zastosowania i aktualnego stanu wiedzy w tym obszarze. W drugiej części scharakteryzowano wpływ sytuacji ekstremalnych na człowieka z uwzględnieniem dynamiki stanów ekstremalnych, w których człowiek uczestniczy. Znajomość wzorców aktywności ludzkiej, zmian oraz tolerancji ludzkiego organizmu w warunkach ekstremalnych pozwala właściwie konstruować i kierować komunikaty do osób poszkodowanych. W związku z powyższym niezwykle istotnym jest poznanie reakcji człowieka poprzez znajomość dynamiki stanów ekstremalnych i ich wpływie na zachowania człowieka, gdyż charakteryzują się one określonymi wzorcami aktywności, reakcją na stres, zmianami w zachowanych czy tolerancją na ekstremalne warunki Trzecia części dotyczy wpływu kryzysu psychologicznego mającego miejsce w trakcie trwania sytuacji kryzowej jak i po niej na neuropsychiczną stabilność człowieka. Znajomość rodzajów i warunków kryzysów neurotycznych, reakcji wegetatywnych, motorycznych i behawioralnych u poszkodowanych oraz etapy ich rozwoju powalają na lepsze zrozumienie ich potrzeb, postaw i odpowiedni dobór technik komunikacyjnych celem pomocy w sytuacji kryzysowej i po niej. W czwartej części omówiono komunikację kryzysową w trakcie i po kryzysie. Skupiono się na głównych elementach potrzebnych do przygotowania planu komunikacji kryzysowej oraz jego praktycznej realizacji. Scharakteryzowano różnice w komunikacji ze względu odbiorców komunikatów (komunikacja wewnętrzna i komunikacja zewnętrzna). Opisano rolę i zadania rzecznika prasowego zarówno w kontaktach z pracownikami jak i mediami. Zwrócono także uwagę na zagrożenia w obszarze dezinformacji w cyberprzestrzeni w czasie kryzysu. Na koniec dostrzeżono rolę ćwiczeń jako ważnego elementu zarządzania kryzysowego.

Miejsce

Warszawa, Polska

Wydawca

Wydawnictwo Akademii Sztuki Wojennej

Wydawca z listy Ministerstwa

Akademia Sztuki Wojennej

Data opublikowania

2022

Liczba stron

169

ISBN

978-83-8263-274-3

URL

https://www.e-isbn.pl/IsbnWeb/onix/summary.html?record_id=10366085

Słowa kluczowe
PL
  • Komunikacja społeczna
  • Kryzys
  • Sytuacja kryzysowa
  • Zarządzanie kryzysowe
Całkowita wartość punktowa monografii

80

Całkowita wartość punktowa monografii (nauki humanistyczne, społeczne i teologiczne)

120