Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Book

Download BibTeX

Title

Podstawy zarządzania komunikacją w sytuacjach kryzysowych

Authors

[ 1 ] Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[6.6] Management and quality studies

Year of publication

2022

Book type

scientific monograph

Publication language

polish

Abstract

PL W pierwszym rozdziale poruszona została problematyka powstawania sytuacji kryzysowych i ich systematyzacja. Pojęcie „kryzysu” będące przedmiotem pierwszej części przedstawione jest z wielu perspektyw i w wielu kategoriach. Takie podejście miało na celu lepsze zrozumienie pola semantycznego tego terminu, jego różnego zastosowania i aktualnego stanu wiedzy w tym obszarze. W drugiej części scharakteryzowano wpływ sytuacji ekstremalnych na człowieka z uwzględnieniem dynamiki stanów ekstremalnych, w których człowiek uczestniczy. Znajomość wzorców aktywności ludzkiej, zmian oraz tolerancji ludzkiego organizmu w warunkach ekstremalnych pozwala właściwie konstruować i kierować komunikaty do osób poszkodowanych. W związku z powyższym niezwykle istotnym jest poznanie reakcji człowieka poprzez znajomość dynamiki stanów ekstremalnych i ich wpływie na zachowania człowieka, gdyż charakteryzują się one określonymi wzorcami aktywności, reakcją na stres, zmianami w zachowanych czy tolerancją na ekstremalne warunki Trzecia części dotyczy wpływu kryzysu psychologicznego mającego miejsce w trakcie trwania sytuacji kryzowej jak i po niej na neuropsychiczną stabilność człowieka. Znajomość rodzajów i warunków kryzysów neurotycznych, reakcji wegetatywnych, motorycznych i behawioralnych u poszkodowanych oraz etapy ich rozwoju powalają na lepsze zrozumienie ich potrzeb, postaw i odpowiedni dobór technik komunikacyjnych celem pomocy w sytuacji kryzysowej i po niej. W czwartej części omówiono komunikację kryzysową w trakcie i po kryzysie. Skupiono się na głównych elementach potrzebnych do przygotowania planu komunikacji kryzysowej oraz jego praktycznej realizacji. Scharakteryzowano różnice w komunikacji ze względu odbiorców komunikatów (komunikacja wewnętrzna i komunikacja zewnętrzna). Opisano rolę i zadania rzecznika prasowego zarówno w kontaktach z pracownikami jak i mediami. Zwrócono także uwagę na zagrożenia w obszarze dezinformacji w cyberprzestrzeni w czasie kryzysu. Na koniec dostrzeżono rolę ćwiczeń jako ważnego elementu zarządzania kryzysowego.

Place

Warszawa, Polska

Publisher name

Wydawnictwo Akademii Sztuki Wojennej

Publisher name from the Ministry list

Akademia Sztuki Wojennej

Date of publication

2022

Number of pages

169

ISBN

978-83-8263-274-3

URL

https://www.e-isbn.pl/IsbnWeb/onix/summary.html?record_id=10366085

Keywords
PL
  • Komunikacja społeczna
  • Kryzys
  • Sytuacja kryzysowa
  • Zarządzanie kryzysowe
Total point value of monograph

80

Total point value of monograph (humanities, social sciences and theology)

120