Działania w cyberprzestrzeni jako przesłanka wprowadzania stanu wojennego w Polsce
[ 1 ] Instytut Bezpieczeństwa Państwa, Wydział Bezpieczeństwa Narodowego, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik
2021
Rocznik: 2021 | Numer: Nr Specjalny
artykuł naukowy
polski
- Bezpieczeństwo teleinformatyczne
- Cyberprzestrzeń
- Polska
- Prawo
- Stan wojenny (prawo)
- Cybersecurity
- Cyberspace
- Domestic state of emergency
- Law
- Poland
PL Rozdział dotyczy próby wskazania działań w cyberprzestrzeni, które mogłyby zostać uznane za przesłanki umożliwiające wprowadzenie stanu wojennego w Polsce. W rozdziale przedstawione zostały także najważniejsze akty prawne związane z cyberprzestrzenią oraz dokumenty strategiczne i analizy odnoszące się do tego zagadnienia. Biorąc pod uwagę trudności z definicjami i procedurami, mimo wdrożonego systemu cyberbezpieczeństwa, przy braku metodyki szacowania ryzyka, wskazanie takich działań w cyberprzestrzeni, które mogłyby zostać uznane za przesłanki do wprowadzenia stanu wojennego w Polsce jest prawdopodobnie niemożliwe.
EN In this paper author is trying to identify cyberspace activities that could be considered as premise for introducing martial law – the one of the extraordinary measures in Poland. In the Republic of Poland, action in cyberspace is considered a premise for introducing both state of natural disaster, state of emergency and even martial law. Given the difficulties with definitions and procedures, despite the implemented cybersecurity system, the lack of estimated risk methodology, indicating such activities in cyberspace that could be considered as premises for introducing martial law is probably impossible
163 - 177
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 175-176.
inne
inne
ostateczna wersja opublikowana
2021
70
70