W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Crisis management in the European Air Traffic Management Network

Autorzy

[ 1 ] Instytut Zarządzania Lotnictwem Cywilnym, Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Wariant tytułu

PL Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi w europejskiej sieci zarządzania ruchem lotniczym

Rok publikacji

2020

Opublikowano w

Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej. Transport

Rocznik: 2020 | Tom: vol. 130

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
EN
  • Air traffic disruption and crises
  • European air traffic management network
  • Net- work functions
  • Network manager
  • Air navigation service providers
PL
  • Ruch lotniczy
  • Sytuacja kryzysowa
  • Transport lotniczy
  • Zarządzanie
  • Europa
Streszczenie

EN The article presents the genesis and evolution of Network Manager (NM) activities to respond to disturbances and crises and mitigate their effects on the European air traffic management network. These activities' objective in coordination with the operational stake- holders and other relevant stakeholders is to ensure maximum continuity and safety of air navigation services for aircraft operators and airports. The review, analysis, and evaluation of how to respond to extraordinary and unforeseen events with a negative impact on the air transport sector's functioning in Europe cover 2010–2018.

PL W artykule przedstawiono genezę i ewolucję działalności menedżera sieci (Network Manager – NM) w zakresie reagowania na zakłócenia i sytuacje kryzysowe oraz ograniczania ich skutków w europejskiej sieci zarządzania ruchem lotniczym. Celem tej działalności, prowadzonej w koordynacji ze stronami zaangażowanymi w działalność operacyjną oraz innymi zainteresowanymi stronami, jest zapewnienie maksymalnej ciągłości i bezpieczeństwa usług służb żeglugi powietrznej dla operatorów statków powietrznych i portów lotniczych. Zawarty w artykule przegląd, jak też analiza i ocena sposobu reagowania na nadzwyczajne i nieprzewidziane wydarzenia mające negatywny wpływ na funkcjonowanie sektora transportu lotniczego w Europie, obejmuje lata 2010–2018.

Data udostępnienia online

17.11.2020

Strony (od-do)

53 - 73

DOI

10.5604/01.3001.0014.5243

URL

https://www.wt.pw.edu.pl/Badania-i-nauka/WUT-Journal-of-Transportation-Engineering/Zeszyty/Zeszyt-130

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Data udostępnienia

17.11.2020

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

5

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

20