W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

On Safe Space in Education: A Polish-Vietnamese Comparative Study

Autorzy

[ 1 ] Instytut Teorii Bezpieczeństwa, Wydział Bezpieczeństwa Narodowego, Akademia Sztuki Wojennej | [ 2 ] Instytut Zarządzania, Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ 3 ] Can Tho University | [ 4 ] Rangsit University | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.3] Nauki o bezpieczeństwie

Rok publikacji

2021

Opublikowano w

Journal of Human Security

Rocznik: 2021 | Tom: vol. 17 | Numer: Issue 1

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
PL
  • Badania naukowe
  • Cudzoziemcy
  • Edukacja międzykulturowa
  • Integracja społeczna
  • Komunikacja wielokulturowa
  • Kształacenie
  • Osiągnięcia szkolne
  • Poczucie bezpieczeństwa
  • Pedagogika
  • Pedagogika porównawcza
  • Polska
  • Rodzina
  • Szkolnictwo wyższe
  • Szkoły
  • Uczniowie
  • Wielokulturowość
  • Wietnam
Streszczenie

EN Safe space describes a classroom climate that feels secure, supportive, and risk-free so that students can honestly express their individuality and opinions without fear of being the target of violence, harassment, or hate speech. In this paper, we examine the relationship between the school environment, individual characteristics and family in shaping students’ perceptions of a safe learning environment. The Safe Learning Environment Survey was designed and distributed to a convenience sample of 360 undergraduate students at universities in Poland and Vietnam. Results reveal that neither sex nor family context affect students’ feeling of safety at school. However, feeling safe at school is significantly associated with students’ cultural background. Polish and Vietnamese students differ in their opinions as to why safe space should be enhanced and in terms of what the roles of the teacher and their peers are in shaping safe atmospheres. These findings have significant implications for multicultural classes: understanding the factors that enhance school safety will help to form a collaborative and inclusive environment where students’ performance improves.

Data udostępnienia online

25.08.2021

Strony (od-do)

35 - 45

DOI

10.12924/johs2021.17010035

URL

http://www.librelloph.com/journalofhumansecurity/article/view/johs-17.1.35

Uwagi

Bibliografia na stronach 42-43.

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

100

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

100

Publikacja indeksowana w

Scopus