W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Management of Delay Optimization at Intersections

Autorzy

[ 1 ] Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu | [ 2 ] Instytut Zarządzania, Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ 3 ] Politechnika Wrocławska | [ 4 ] Uniwersytet Szczeciński | [ 5 ] Politechnika Częstochowska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2020

Opublikowano w

Energies

Rocznik: 2020 | Tom: vol. 13 | Numer: iss. 12

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
PL
  • Transport drogowy
  • Zarządzanie
  • Planowanie
EN
  • Management
  • Planning
  • Vehicular ad-hoc networks
  • Vehicle-to-vehicle data exchange
  • Traffic lights
  • Traffic congestion
  • Driver reaction time
  • SUMO
  • OMNeT++
Streszczenie

EN Congestion extends the time of the journey for both people and goods. Therefore, transport solutions should be optimized. Management scientists and technical scientists worked together in order to develop a proprietary solution to increase efficiency in terms of productivity improvementsforintelligenttransportsystems. Themostfundamentalfunctionsofmanagementhave been paired with a detailed analysis of city traffic. The authors developed a method for determining the order of vehicles at traffic lights and connected it with vehicle-to-vehicle communication and GPS signals. As a result, a novel method to increase the throughput of intersections is presented. This solution generates a sound signal in order to inform the driver that the preceding car has started moving forward. The proposed solution leads to the shortening of the reaction time of the drivers waiting in a queue. This situation is most common at red lights. Consequently, the traffic simulation shows that the discharge of queues at traffic lights may be quicker by up to 13.5%. Notably, that proposed solution does not require any modification of the infrastructure as well as any additional devices for vehicle-to-infrastructure communication at the road intersections. To conclude, proper implementation of the proposed solution will certainly contribute to efficiency improvements within intelligent transport systems, with the potential to reduce traffic jams.

Data udostępnienia online

15.06.2020

Strony (od-do)

1 - 22

DOI

10.3390/en13123087

URL

https://www.mdpi.com/1996-1073/13/12/3087

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

witryna wydawcy

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

140

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

140

Impact Factor

3,004

Publikacja indeksowana w

WoS | Scopus