W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Profiles of Social Competence of Academic Teachers of Military Universities

Autorzy

[ 1 ] Instytut Działań Informacyjnych, Wydział Wojskowy, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.3] Nauki o bezpieczeństwie

Wariant tytułu

PL Profile kompetencji społecznych nauczycieli akademickich uczelni wojskowej

Rok publikacji

2019

Opublikowano w

Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika

Rocznik: 2019 | Tom: T. 19

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • Academic teachers
  • Military school
  • Social skills
  • War Studies University
PL
  • Kompetencje społeczne
  • Kształcenie
  • Nauczyciele akademiccy
  • Uczelnie wojskowe
  • Akademia Sztuki Wojennej
Streszczenie

EN Among the many requirements posed today for the education system, the question of teacher competence deserves special attention. Previous explorations have demonstrated the unquestionable excellence of professional competences over formal qualifications, including in other professions. Psychological competences, increasingly appreciated by psychologists, are still searching for their place in pedagogy and other scientific disciplines. When I examined the social competence profiles of a particular group of teachers of academic military universities, I decided to show a new perspective on education in the army. I presented the subject matter with the help of a standardized measurement tool on the example of The War Studies University in Warsaw.

PL Spośród wielu wymagań stawianych dzisiaj przed systemem edukacji z pewnością na szczególną uwagę zasługuje kwestia kompetencji nauczyciela. Dotychczasowe eksploracje wykazały niewątpliwą przewagę kompetencji zawodowych nad formalnymi kwalifikacjami także w innych profesjach. Coraz bardziej doceniane przez psychologów kompetencje społeczne wciąż poszukują swojego miejsca w pedagogice i innych dyscyplinach naukowych. Badając profile kompetencji społecznych szczególnej grupy nauczycieli akademickich uczelni wojskowych, postanowiłem ukazać nowe spojrzenie na edukację w wojsku. Podjętą problematykę przedstawiłem za pomocą wystandaryzowanego narzędzia pomiarowego na przykładzie Akademii Sztuki Wojennej w Warszawie.

Data udostępnienia online

10.06.2019

Strony (od-do)

195 - 207

DOI

10.5604/01.3001.0013.2218

URL

https://humanitas-pedagogika.publisherspanel.com/resources/html/article/details?id=189371

Uwagi

Bibliografia na stronach 205-206. Streszczenie polskie na stronie 207.

Typ licencji

inne

Tryb otwartego dostępu

inne

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

20

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

40

Publikacja indeksowana w

BazHum, CEJSH