Profiles of Social Competence of Academic Teachers of Military Universities
[ 1 ] Instytut Działań Informacyjnych, Wydział Wojskowy, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] employee
PL Profile kompetencji społecznych nauczycieli akademickich uczelni wojskowej
2019
scientific article
english
- Academic teachers
- Military school
- Social skills
- War Studies University
- Kompetencje społeczne
- Kształcenie
- Nauczyciele akademiccy
- Uczelnie wojskowe
- Akademia Sztuki Wojennej
EN Among the many requirements posed today for the education system, the question of teacher competence deserves special attention. Previous explorations have demonstrated the unquestionable excellence of professional competences over formal qualifications, including in other professions. Psychological competences, increasingly appreciated by psychologists, are still searching for their place in pedagogy and other scientific disciplines. When I examined the social competence profiles of a particular group of teachers of academic military universities, I decided to show a new perspective on education in the army. I presented the subject matter with the help of a standardized measurement tool on the example of The War Studies University in Warsaw.
PL Spośród wielu wymagań stawianych dzisiaj przed systemem edukacji z pewnością na szczególną uwagę zasługuje kwestia kompetencji nauczyciela. Dotychczasowe eksploracje wykazały niewątpliwą przewagę kompetencji zawodowych nad formalnymi kwalifikacjami także w innych profesjach. Coraz bardziej doceniane przez psychologów kompetencje społeczne wciąż poszukują swojego miejsca w pedagogice i innych dyscyplinach naukowych. Badając profile kompetencji społecznych szczególnej grupy nauczycieli akademickich uczelni wojskowych, postanowiłem ukazać nowe spojrzenie na edukację w wojsku. Podjętą problematykę przedstawiłem za pomocą wystandaryzowanego narzędzia pomiarowego na przykładzie Akademii Sztuki Wojennej w Warszawie.
10.06.2019
195 - 207
Bibliografia na stronach 205-206. Streszczenie polskie na stronie 207.
other
other
final published version
at the time of publication
20
40
BazHum, CEJSH