W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Gaming for Peace: gender awareness training and the Polish military

Autorzy

[ 1 ] Instytut Podstaw Bezpieczeństwa, Wydział Bezpieczeństwa Narodowego, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.3] Nauki o bezpieczeństwie

Rok publikacji

2018

Opublikowano w

Security and Defence Quarterly

Rocznik: 2018 | Tom: vol. 21 | Numer: no 4

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
PL
  • Gender
  • Kobieta
  • Równouprawnienie płci
  • Siły zbrojne
  • Stereotyp
EN
  • Gender awareness
  • Peace keeping
  • Pre-deployment training
  • Stereotypes
  • Women
Streszczenie

PL Despite regulatory and legal changes, women are persistently underrepresented in military organisations on peacekeeping missions. This article argues that part of the reason for this can be found in persistent stereotypical ideas about gender roles, and looks at the attitudes and experience of Polish military personnel who have been deployed on peacekeeping missions as evidence of this. However, witnessing other militaries stance on gender, where such stereotypes are still there, but not as entrenched, can cause personnel to contextualise if not question their own organisation’s stance on gender. Sixteen Polish military peacekeepers were interviewed in-depth about their experiences on peacekeeping missions as part of a European H2020 project, Gaming for Peace (GAP). The interviews were used to build scenarios for a digital role-playing game to develop soft skills among peacekeeping personnel, and these soft skills included gender awareness. This article analyses the interviews to explore the experience of gender for both men and women in the Polish military, and shows that there is an urgent need for the type of training in gender awareness that is part of GAP.

Data udostępnienia online

20.10.2018

Strony (od-do)

41 - 57

DOI

10.5604/01.3001.0012.5179

URL

http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-73d65ef7-11b7-4e05-9763-15bfceff8bcd?q=bwmeta1.element.baztech-55f52dcd-1731-4f59-bdeb-5642620bb3f3;2&qt=CHILDREN-STATELESS

Typ licencji

CC BY-NC-ND (uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne - bez utworów zależnych)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Data udostępnienia

20.10.2018

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

przed opublikowaniem

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

7

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

7