Miejsce innowacji w Polskiej Grupie Zbrojeniowej S.A.
[ 1 ] Instytut Zarządzania Lotnictwem Cywilnym, Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] employee
EN A place of innovation in the Polish Armaments Group
2021
chapter in monograph
polish
- Polska Grupa Zbrojeniowa
- Innowacje
- Model biznesowy
- Przemysł zbrojeniowy
PL Zmieniające się ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania jednostki gospodarczej coraz częściej wymuszają na kierownictwie wprowadzenie innowacji, które są jednym z czynników wyznaczających oraz determinujących pozycję na rynku. Polski przemysł zbrojeniowy z uwagi na specyfikę stanowi taką gałąź przemysłu, w której innowacje są koniecznością bez względu na oczekiwania odbiorców oraz poglądy decydentów. Celem publikacji jest przedstawienie miejsca innowacji w Polskiej Grupie Zbrojeniowej S.A. Artykuł w swojej treści zawiera kolejno: definicję i istotę innowacji ze wskazaniem na innowacje w przemyśle zbrojeniowym, przedstawienie rzeczywistej sytuacji rynkowej po przeprowadzeniu analizy modelu biznesowego PGZ S.A. wraz ze wskazaniem jego mocnych i słabych stron. W ostatniej części opracowania przedstawiono wnioski i opinię z wywiadu eksperckiego przeprowadzonego w pierwszym kwartale 2020 roku z grupą menedżerów, których zapytano m.in. o stan innowacyjności oraz oto, co jest rozumiane pod pojęciem innowacji w ramach grupy PGZ S.A.
12.04.2022
76 - 97
Bibliografia, netografia na stronach 96-97. Streszczenie angielskie.
Akademia Sztuki Wojennej
other
20
20