W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Inna publikacja

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Więzień ekranu : Uzależnienie w erze nowych mediów

Autorzy

[ 1 ] Wydział Bezpieczeństwa Narodowego, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.3] Nauki o bezpieczeństwie

Rok publikacji

2024

Typ dokumentu

artykuł

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • Internet
  • Media społecznościowe
  • Platforma internetowa
  • Rzeczywistość wirtualna
  • Technologie cyfrowe
  • Uzależnienia behawioralne
  • Uzależnienie (nałóg)
  • Uzależnienie od komputera
EN
  • Addictions
  • Internet
  • Social media
  • Virtual reality
Streszczenie

PL Technologia cyfrowa stała się podstawowym narzędziem komunikacji, pracy, rozrywki i edukacji, przez co jest nieodzownym elementem współczesnego życia. Platformy takie jak TikTok, Instagram czy gry, jak Valorant, Fortnite i Kahoot!, umożliwiają stały kontakt, atrakcyjną naukę i zabawę. Jednocześnie wzbudzają coraz większe obawy związane z ich potencjałem uzależniającym. Technologia nie tylko zaspokaja potrzeby informacji i rozrywki użytkowników, ale również przyciąga i zatrzymuje uwagę. Została zaprojektowana w taki sposób, aby wzmacniać nawykowe korzystanie. Stopniowo buduje zaangażowanie i nawyki, które mogą prowadzić do kompulsywnego użytkowania. W tym kontekście warto zastanowić się, jakie czynniki sprawiają, że technologia, w szczególności portale społecznościowe i gry wideo, staje się uzależniająca. Co powoduje, że użytkownicy, sięgający po nią z zamiarem spędzenia kilku minut na sprawdzeniu powiadomień lub chwilowej rozgrywce, zostają wciągnięci na znacznie dłużej, często tracąc poczucie czasu?

Strony (od-do)

1 - 4

URL

https://securedu.pl/wp-content/uploads/2024/11/Domalewska-Wiezien-ekranu.pdf

Uwagi

Projekt SecurEdu (Media akademickie SecurEdu: Popularyzacja badań i nauki z zakresu bezpieczeństwa narodowego i międzynarodowego) jest współfinansowany przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz współorganizowany ze Stowarzyszeniem Grom. Zadanie publiczne współfinansowane ze środków otrzymanych w 2024 r. od Ministra Nauki w ramach konkursu „Organizowanie i animowanie działań na rzecz środowiska akademickiego”.

Nazwa źródła

SecurEdu

Data udostępnienia online

2024 (Data domniemana)

Data opublikowania

2024 (Data domniemana)

Typ licencji

inne

Tryb otwartego dostępu

SecurEdu

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Data udostępnienia

2024 (Data domniemana)

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst dokumentu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny