W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

XXX lat edukacji obronnej w Polsce : próba reminiscencji szkolenia obronnego w Akademii Sztuki Wojennej

Autorzy

[ 1 ] Szkoła Doktorska, Akademia Sztuki Wojennej | [ 2 ] Szkoła Administracji Obronnej. Akademia Sztuki Wojennej | [ SzD ] doktorant ze Szkoły Doktorskiej

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.3] Nauki o bezpieczeństwie

Wariant tytułu

EN XXX Years of Defence Education in Poland : Attempt at Summary

Rok publikacji

2024

Opublikowano w

Wiedza Obronna

Rocznik: 2024 | Tom: T. 288 | Numer: Nr 3

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • Administracja publiczna
  • System obronny państwa
  • Szkolenie
  • Polska
Streszczenie

PL Artykuł omawia ewolucję i znaczenie szkoleń obronnych dla administracji publicznej w Polsce, podkreślając ich rolę w zwiększaniu gotowości obronnej kraju, w obliczu zmieniających się zagrożeń bezpieczeństwa . Rozpoczęte w 1994 roku szkolenia przeszły liczne modyfikacje, dostosowując się do geopolitycznych zmian i nowych regulacji prawnych. Autorzy zwracają uwagę na konieczność ciągłej aktualizacji programów szkoleniowych, aby odpowiadały one współczesnym wyzwaniom bezpieczeństwa. Przedstawiają także retrospektywę trzydziestoletniego rozwoju tych inicjatyw oraz propozycje dalszych zmian, mających na celu poprawę skuteczności szkolenia obronnego administracji publicznej w odniesieniu do prawidłowego funkcjonowania systemu obronnego państwa. Celem niniejszego artykułu jest zbadanie i ocena zakresu współczesnych szkoleń obronnych w obszarze administracji państwowej. Zagadnienie badawcze, które postanowiono rozstrzygnąć zostało określone w następującej postaci: w jaki sposób szkolenie obronne w sektorze publicznym ewaluowało w ciągu ostatnich lat? W opracowaniu zastosowano różnorodne metody teoretyczne, z których jako najważniejsze należy wymienić analizę i syntezę, abstrahowanie oraz wnioskowanie. W wyniku przeprowadzonych badań w artykule przedstawiono zależności, podobieństwa i różnice w metodach realizacji szkoleń obronnych z zakresu obrony państwa w ostatnich latach oraz wskazano zalecenia dotyczące przyszłych badań nad procesem doskonalenia szkoleń obronnych w Polsce.

Data udostępnienia online

15.10.2024

Strony (od-do)

9 - 45

URL

https://wiedzaobronna.edu.pl/index.php/wo/article/view/325/291

Uwagi

Bibliografia, netografia, akty prawne na stronie 44.

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

70