XXX lat edukacji obronnej w Polsce : próba reminiscencji szkolenia obronnego w Akademii Sztuki Wojennej
[ 1 ] Szkoła Doktorska, Akademia Sztuki Wojennej | [ 2 ] Szkoła Administracji Obronnej. Akademia Sztuki Wojennej | [ SzD ] doktorant ze Szkoły Doktorskiej
EN XXX Years of Defence Education in Poland : Attempt at Summary
2024
artykuł naukowy
polski
- Administracja publiczna
- System obronny państwa
- Szkolenie
- Polska
PL Artykuł omawia ewolucję i znaczenie szkoleń obronnych dla administracji publicznej w Polsce, podkreślając ich rolę w zwiększaniu gotowości obronnej kraju, w obliczu zmieniających się zagrożeń bezpieczeństwa . Rozpoczęte w 1994 roku szkolenia przeszły liczne modyfikacje, dostosowując się do geopolitycznych zmian i nowych regulacji prawnych. Autorzy zwracają uwagę na konieczność ciągłej aktualizacji programów szkoleniowych, aby odpowiadały one współczesnym wyzwaniom bezpieczeństwa. Przedstawiają także retrospektywę trzydziestoletniego rozwoju tych inicjatyw oraz propozycje dalszych zmian, mających na celu poprawę skuteczności szkolenia obronnego administracji publicznej w odniesieniu do prawidłowego funkcjonowania systemu obronnego państwa. Celem niniejszego artykułu jest zbadanie i ocena zakresu współczesnych szkoleń obronnych w obszarze administracji państwowej. Zagadnienie badawcze, które postanowiono rozstrzygnąć zostało określone w następującej postaci: w jaki sposób szkolenie obronne w sektorze publicznym ewaluowało w ciągu ostatnich lat? W opracowaniu zastosowano różnorodne metody teoretyczne, z których jako najważniejsze należy wymienić analizę i syntezę, abstrahowanie oraz wnioskowanie. W wyniku przeprowadzonych badań w artykule przedstawiono zależności, podobieństwa i różnice w metodach realizacji szkoleń obronnych z zakresu obrony państwa w ostatnich latach oraz wskazano zalecenia dotyczące przyszłych badań nad procesem doskonalenia szkoleń obronnych w Polsce.
15.10.2024
9 - 45
Bibliografia, netografia, akty prawne na stronie 44.
publiczny
70