Sposoby oceny wiarygodności informacji przez odbiorców mediów internetowych
[ 1 ] Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik
2024
rozdział w monografii naukowej / referat
polski
PL Rozprzestrzenianie się fałszywych informacji w Internecie jest codziennością, dlatego niezwykle istotne jest sprawdzanie autentyczności informacji. Rozwój umiejętności rozpoznawania prawdziwych informacji jest niezwykle ważny, dlatego warto znać mechanizmy poznawcze człowieka wpływające na odbiór treści umieszczonych w Internecie. W artykule wykorzystano metodę analizy tekstu wraz z techniką analizy treści. Podparto się także badaniami empirycznymi dotyczącymi odbioru tekstu czytanego. Podjętym problemem badawczym było pytanie: jakie są sposoby oceny wiarygodności informacji przez odbiorców treści internatowych. W związku z czym celem artykułu przedstawienie sposobów odbioru informacji i nadawania im wiarygodności przez czytelników mediów internetowych.
317 - 328
Akademia Sztuki Wojennej
20
20