Sposoby oceny wiarygodności informacji przez odbiorców mediów internetowych
[ 1 ] Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] employee
2024
chapter in monograph / paper
polish
- Dezinformacja
- Fake news
- Internauci
- Internet
- Kompetencje informacyjne
- Kompetencje medialne
- Środki masowego przekazu
- Wiarygodność
- Użytkownicy informacji
PL Rozprzestrzenianie się fałszywych informacji w Internecie jest codziennością, dlatego niezwykle istotne jest sprawdzanie autentyczności informacji. Rozwój umiejętności rozpoznawania prawdziwych informacji jest niezwykle ważny, dlatego warto znać mechanizmy poznawcze człowieka wpływające na odbiór treści umieszczonych w Internecie. W artykule wykorzystano metodę analizy tekstu wraz z techniką analizy treści. Podparto się także badaniami empirycznymi dotyczącymi odbioru tekstu czytanego. Podjętym problemem badawczym było pytanie: jakie są sposoby oceny wiarygodności informacji przez odbiorców treści internatowych. W związku z czym celem artykułu przedstawienie sposobów odbioru informacji i nadawania im wiarygodności przez czytelników mediów internetowych.
317 - 328
Akademia Sztuki Wojennej
20
20