Processing may take a few seconds...

Article


Title

Jakość usługi lotniczej w kontekście poczucia bezpieczeństwa pokolenia Y

Authors

[ 1 ] Akademia im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim | [ 2 ] University of Szczecin | [ 3 ] Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[5.6] Management and quality studies

Year of publication

2022

Published in

Rocznik Bezpieczeństwa Morskiego

Journal year: 2022 | Journal volume: T. XVI

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • Bezpieczeństwo
  • Lotnictwo cywilne
  • Poczucie bezpieczeństwa
  • Pokolenie Y
  • Transport
  • Transport powietrzny
  • VUCA
  • Zarządzanie
EN
  • Aeronautics, Commercial
  • Generation Y
  • Management
  • Private flying
  • Safety
  • Volatility
Abstract

PL Reprezentanci pokolenia Y podejmują decyzje konsumenckie w rzeczywistości VUCA. Wykazują silne preferencje w zakresie przygotowania i organizacji podróży, dla których wzory realizacji oparte zostały o własne poczucie bezpieczeństwa. Skutki trwającej pandemii Covid-19 oraz wojny w Ukrainie stały się impulsem dla weryfikacji oczekiwań i preferencji osób urodzonych w latach 1982-2002 w zakresie świadczenia handlowej usługi lotniczej. Na podstawie opinii respondentów przynależących do pokolenia Y, potwierdzono redefinicję bezpieczeństwa wybranych środków transportu wobec otaczającej rzeczywistości i zidentyfikowano zależność pomiędzy oceną jakości pasażerskiego transportu lotniczego a poczuciem bezpieczeństwa.

Date of online publication

07.12.2022

Pages (from - to)

1 - 12

DOI

10.5604/01.3001.0016.1914

URL

https://maritimesecurity.com.pl/resources/html/article/details?id=234518&language=pl

License type

CC BY (attribution alone)

Open Access Mode

open journal

Open Access Text Version

final published version

Release date

07.12.2022 (Date presumed)

Date of Open Access to the publication

at the time of publication

Ministry points / journal

70.0