Jakość usługi lotniczej w kontekście poczucia bezpieczeństwa pokolenia Y
[ 1 ] Akademia im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim | [ 2 ] University of Szczecin | [ 3 ] Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik
2022
artykuł naukowy
polski
- Bezpieczeństwo
- Lotnictwo cywilne
- Poczucie bezpieczeństwa
- Pokolenie Y
- Transport
- Transport powietrzny
- VUCA
- Zarządzanie
- Aeronautics, Commercial
- Generation Y
- Management
- Private flying
- Safety
- Volatility
PL Reprezentanci pokolenia Y podejmują decyzje konsumenckie w rzeczywistości VUCA. Wykazują silne preferencje w zakresie przygotowania i organizacji podróży, dla których wzory realizacji oparte zostały o własne poczucie bezpieczeństwa. Skutki trwającej pandemii Covid-19 oraz wojny w Ukrainie stały się impulsem dla weryfikacji oczekiwań i preferencji osób urodzonych w latach 1982-2002 w zakresie świadczenia handlowej usługi lotniczej. Na podstawie opinii respondentów przynależących do pokolenia Y, potwierdzono redefinicję bezpieczeństwa wybranych środków transportu wobec otaczającej rzeczywistości i zidentyfikowano zależność pomiędzy oceną jakości pasażerskiego transportu lotniczego a poczuciem bezpieczeństwa.
07.12.2022
1 - 12
CC BY (uznanie autorstwa)
otwarte czasopismo
ostateczna wersja opublikowana
07.12.2022 (Data domniemana)
w momencie opublikowania
70