Zależności zachodzące między poszczególnymi organami administracji publicznej, działającymi na terenie województwa i ich wpływ na realizację zadań obronnych przez organy samorządu terytorialnego
[ 1 ] Instytut Bezpieczeństwa Państwa, Wydział Bezpieczeństwa Narodowego, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik
2019
rozdział w monografii naukowej
polski
- Administracja publiczna
- Bezpieczeństwo narodowe
- Obronność państwa
- Planowanie obronne
- Porządek publiczny
- Prawo
- Samorząd terytorialny
- Wojewoda
PL Rozpatrywanie wszelkich relacji zachodzących pomiędzy poszczególnymi organami administracji publicznej w województwie rodziłoby potrzebę dokonania szczegółowych analiz kilkuset aktów prawnych. Stąd też nieodzowne jest przyjęcie pewnych ograniczeń i skupienie się nad pakietem regulacji wpływających w zasadniczy sposób na możliwości realizacji zadań obronnych przez organy samorządu terytorialnego. Do poniższych analiz przyjęto następujące założenia: 1) rozpatrzeniu podlegają relacje:-w czasie normalnego (pokojowego) funkcjonowania państwa; w sytuacji kryzysu w stosunkach międzynarodowych, który w warunkach jego dalszej eskalacji może (ale nie musi) przerodzić się w lokalny lub globalny konflikt zbrojny, jeżeli właściwe organy władzy państwowej nie zdecydowały się na wprowadzenie stanu nadzwyczajnego (chodzi więc o tzw. "kryzys polityczno-militarny"); w sytuacji wprowadzenia stanu klęski żywiołowej, stanu wyjątkowego lub stanu wojennego; 2) rozpatrywane relacje wpływają w sposób bezpośredni lub pośredni (ale mający istotne znaczenie) na możliwość realizacji zadań obronnych przez organy samorządu terytorialnego; 3) podstawę rozważań stanowią przepisy Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia lipca 1997 r.
70 - 99
Akademia Sztuki Wojennej
inne
20
20