Przetwarzanie może potrwać kilka sekund...

Rozdział


Tytuł

Consumer Behaviour on the Market of Traditional and Regional Food in Poland and Portugal

Autorzy

[ 1 ] Instytut Zarządzania, Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[5.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2019

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej / referat

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
PL
  • Konsumenci (ekonomia)
  • Polska
  • Portugalia
  • Rynek
  • Żywność
Streszczenie

EN Consumer behaviour on the market of traditional and regional food is crucial for the development of this market. The selection of a particular type of food is determined, among others, by consumer food customs. The aim of the conducted research was to compare the behaviour of consumers of the younger generation on the market of traditional and regional food in Poland and Portugal. The study was conducted on a group of 100 respondents from two Polish universities: Poznań University of Economics and Business and Poznan University of Technology, and on a group of 100 respondents from three Portuguese universities: University of Lisbon, NOVA School of Business and Economics, Catolica School of Business and Economics.

Strony (od-do)

13683 - 13692

URL

https://ibima.org/accepted-paper/consumer-behaviour-on-the-market-of-traditional-and-regional-food-in-poland-and-portugal/

Książka

Proceedings of the 34th International Business Information Management Association Conference (IBIMA), 13-14 November 2019, Madrid, Spain. Vision 2025: Education Excellence and Management of Innovations through Sustainable Economic Competitive Advantage

Zaprezentowany na

34th International Business Information Management Association Conference, 13-14.11.2019, Madryt, Spain

Autorskie prawa majątkowe dla instytucji

International Business Information Management Association (IBIMA)

Punktacja MNiSW / rozdział

5,0

Punktacja MNiSW / konferencja (CORE)

70,0

Publikacja indeksowana w

WoS