W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Approaches to studying across culturally contrasting groups : Implications for Security Education

Autorzy

[ 1 ] Instytut Podstaw Bezpieczeństwa, Wydział Bezpieczeństwa Narodowego, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.3] Nauki o bezpieczeństwie

Rok publikacji

2017

Opublikowano w

Security and Defence Quarterly

Rocznik: 2017 | Tom: vol. 16 | Numer: no 3

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • Education for safety
  • Immigration
  • Multicultural education
PL
  • Imigranci
  • Edukacja dla bezpieczeństwa
  • Nauczanie
  • Edukacja międzykulturowa
  • Młodzież
  • Studenci
Streszczenie

EN The problem of increased migration and integration of migrant children in schools has become a serious challenge for Security Education, especially the question of how to teach increasingly varied groups of students and whether students that come from culturally contrasting groups differ in their preferred learning style. This study sets out to analyse how students of various cultural backgrounds approach learning tasks, which is of utmost importance nowadays given that modern schools face the challenge of educating culturally diverse students. To this end, the Approaches and Study Skills Inventory for Students (ASSIST) was administered to 450 Thai students in a Thai university. Th e correlation between the learning approaches and individual differences (age, GPA and major) was assessed. Then, the results of the study were compared with the results of similar studies carried out in different cultures. The results show that the students scoring higher on the deep approach have the highest academic performance, whereas the students who approach the learning material strategically achieve the lowest learning outcomes. Furthermore, the Thai students did not differ significantly from their western peers (Norwegian, Egyptian, Portuguese and British); however, their results differed from the students from China, who generally scored lower on all subscales of the ASSIST scores. Thus, the findings of the study prove that the integration of migrant children can be highly successful because both migrant and host society students adopt similar approaches and strategies that strive for academic excellence.

Data udostępnienia online

24.09.2017

Strony (od-do)

3 - 19

DOI

10.35467/sdq/103181

URL

https://securityanddefence.pl/APPROACHES-TO-STUDYING-ACROSS-CULTURALLY-nCONTRASTING-GROUPS-IMPLICATIONS-nFOR-SECURITY,103181,0,2.html

Uwagi

Bibliografia na stronach 17-19.

Typ licencji

CC BY-NC-ND (uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne - bez utworów zależnych)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Data udostępnienia

24.09.2017

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

przed opublikowaniem

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

7

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

7