W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

On Security Education in Poland. The Essence and Content of the Subject of Education

Autorzy

[ 1 ] Instytut Podstaw Bezpieczeństwa, Wydział Bezpieczeństwa Narodowego, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.3] Nauki o bezpieczeństwie

Rok publikacji

2019

Opublikowano w

Safety & Defense

Rocznik: 2019 | Tom: vol. 5 | Numer: no 2

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
PL
  • Edukacja dla bezpieczeństwa
  • Nauczanie
  • Polska
EN
  • Education for safety
  • Poland
Streszczenie

EN The purpose of this article is to highlight the essence and content of teaching this subject, which was introduced in Polish schools on 1 September 2009. To achieve this goal, the importance of education and, specifically, security education is dis-cussed. The essence of security education is then presented, and it replacing the currently implemented defense adaptation is explained. Subsequently, the educational content of security education was discussed. The aim of the study was based on theoretical research methods such as analysis, synthesis, comparison, and inference.The conclusion encourages further reflection on this subject because education is an important area for ensuring security; hence, education in security from pre-school education to adult education can be found in Polish education.The tendency toward change testifies to broader cognitive perspectives, especially in the area of personnel and structural se-curity of individuals and social groups. It also testifies to the understanding of the essence and importance of education itself.

Strony (od-do)

22 - 27

DOI

10.37105/sd.52

URL

https://sd-magazine.eu/index.php/sd/article/view/52/34

Uwagi

Bibliografia na stronach 26-27.

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

20

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

70