ROLA I ZNACZENIE DOŚWIADCZEŃ WOJENNYCH W PROCESIE STUDIÓW OFICERÓW W AKADEMII SZTUKI WOJENNEJ
[ 1 ] Wydział Wojskowy, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik
2023
artykuł naukowy
polski
- Akademia Sztuki Wojennej
- Wydział Wojskowy
- Kształcenie wojskowe
- Kształcenie podyplomowe
- Oficerowie (wojsko)
- Sztuka wojenna
- Historia wojskowości
PL Autor w swoim artykule wskazuje na potrzebę wykorzystywania w procesie kształcenia oficerów na głównych poziomach studiów podyplomowych i kursów prowadzonych przez Wydział Wojskowy Akademii Sztuki Wojennej. Autor uważa, że wykorzystywanie doświadczeń wojennych czy też historycznych, w procesie doskonalenia zawodowego oficerów, powinno być procesem ciągłym i nacechowanym różnorodnością przykładów do analizy i oceny. Ponadto stwierdza, że wnioski z doświadczeń wojennych, jako materiał badawczy, stanowią podstawę do analiz porównawczych, stwarzają empiryczne przesłanki do formułowania hipotez roboczych. Badania doświadczeń wojennych mogą weryfikować także współczesną sztukę wojenną. W końcowej części zamieszczone są autorskie rozwiązania dotyczące wykorzystania doświadczeń wojennych w ramach przedmiotu historia sztuki wojennej w programach studiów, prowadzonych z oficerami na Wydziale Wojskowym ASzWoj.
207 - 222
Bibliografia na stronie 222.
CC BY-NC-ND (uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne - bez utworów zależnych)
otwarte czasopismo
ostateczna wersja opublikowana
31.01.2024
w momencie opublikowania
publiczny
70