Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

ROLA I ZNACZENIE DOŚWIADCZEŃ WOJENNYCH W PROCESIE STUDIÓW OFICERÓW W AKADEMII SZTUKI WOJENNEJ

Authors

[ 1 ] Wydział Wojskowy, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[6.3] Security studies

Year of publication

2023

Published in

Problemy Techniki Uzbrojenia

Journal year: 2023 | Journal volume: T. 167 | Journal number: Nr 5

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • Akademia Sztuki Wojennej
  • Wydział Wojskowy
  • Kształcenie wojskowe
  • Kształcenie podyplomowe
  • Oficerowie (wojsko)
  • Sztuka wojenna
  • Historia wojskowości
Abstract

PL Autor w swoim artykule wskazuje na potrzebę wykorzystywania w procesie kształcenia oficerów na głównych poziomach studiów podyplomowych i kursów prowadzonych przez Wydział Wojskowy Akademii Sztuki Wojennej. Autor uważa, że wykorzystywanie doświadczeń wojennych czy też historycznych, w procesie doskonalenia zawodowego oficerów, powinno być procesem ciągłym i nacechowanym różnorodnością przykładów do analizy i oceny. Ponadto stwierdza, że wnioski z doświadczeń wojennych, jako materiał badawczy, stanowią podstawę do analiz porównawczych, stwarzają empiryczne przesłanki do formułowania hipotez roboczych. Badania doświadczeń wojennych mogą weryfikować także współczesną sztukę wojenną. W końcowej części zamieszczone są autorskie rozwiązania dotyczące wykorzystania doświadczeń wojennych w ramach przedmiotu historia sztuki wojennej w programach studiów, prowadzonych z oficerami na Wydziale Wojskowym ASzWoj.

Pages (from - to)

207 - 222

DOI

10.5604/01.3001.0054.3022

Comments

Bibliografia na stronie 222.

License type

CC BY-NC-ND (attribution - noncommercial - no derivatives)

Open Access Mode

open journal

Open Access Text Version

final published version

Release date

31.01.2024

Date of Open Access to the publication

at the time of publication

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

70