Audyt zdolności do realizacji cyberedukacji w Akademii Sztuki Wojennej na potrzeby kształcenia w systemie bezpieczeństwa narodowego RP
[ 1 ] Wydział Bezpieczeństwa Narodowego, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik
2022
rozdział w monografii naukowej
polski
- Akademia Sztuki Wojennej
- Administracja publiczna
- Badania naukowe
- Bezpieczeństwo narodowe
- Bezpieczeństwo teleinformatyczne
- Cyberprzestrzeń
- Edukacja
- Kompetencje kluczowe
- Kompetencje medialne
- Kształcenie
- Polska
- Rzeczywistość wirtualna
- Społeczeństwo informacyjne
- Zagrożenie niemilitarne
- Cybersecurity
- Cyberspace
- Digital competences
- Education
- Key competences
- Media competences
- Information society
- National security
- Nonmilitary threat
- Poland
- Public administration
- War Studies University
PL Jednym ze współczesnych wyzwań państwa w aspekcie bezpieczeństwa narodowego RP jest zapewnienie skutecznego zapobiegania i zwalczania zagrożeń w cyberprzestrzeni. Odpowiedzią w tym obszarze jest bez wątpienia rozwijanie kompetencji, wiedzy oraz świadomości zagrożeń i wyzwań wśród kadr administracji publicznej oraz społeczeństwa. Działanie to może zostać zapewnione poprzez osiągnięcie zdolności do realizacji cyberedukacji. Autor w tym rozdziale na przykładzie Akademii Sztuki Wojennej przeprowadził audyt zdolności do realizacji cyberedukacji na potrzeby kształcenia w systemie bezpieczeństwa narodowego RP. W świetle przeprowadzonych badań potwierdzono, że utworzenie CyberAkademii RON w ASzWoj jest właściwym i koniecznym rozwiązaniem do zapewnienia realizacji kształcenia w obszarze cyberbezpieczeństwa na potrzeby RON oraz administracji publicznej. Audyt zdolności do realizacji cyberedukacji powinien uwzględniać trzy zasadnicze obszary, które wzajemnie się przenikają, czyli organizacyjny, techniczny i personalny. Zapewnienie określonych uwarunkowań w tych trzech obszarach pozwoli na osiągnięcie zdolności do realizacji cyberedukacji.
227 - 248
20
20