W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Simulation framework for practical cyber security training in the public service

Autorzy

[ 1 ] Doctoral School of Military Engineering, National University of Public Service, 2 Ludovika tér, H-1083, Budapest, Hungary

Rok publikacji

2021

Opublikowano w

Security and Defence Quarterly

Rocznik: 2021 | Tom: vol. 33 | Numer: no. 1

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • Simulation framework
  • Cyber security
  • Cyber security education
  • Practical training
  • Public service
Streszczenie

EN The public service sector is a key target of cyberattacks. In order to prevent and effectively tackle such attacks, organisations should continuously develop their defence capabilities. As part of developing such capabilities, public service cybersecurity training is required to teach students about cyberattacks. The present study uses quantitative research techniques including (i) how to identify key requirements for the practical aspects of public service cybersecurity training and (ii) sampling to utilise international best practices from cybersecurity education and conceptual architectures from existing public service organisations. A schematic structure with a two-level practical training course is proposed. On the first level, the students learn about the defence mechanisms of their own info-communication devices and try to prevent attacks in a simulated environment. On the second level, the students apply protection strategies against cyberattacks in organisational infrastructure. Finally, a technical framework is defined to simulate cyberattacks against (a) personal devices and (b) a fictional organisational infrastructure. The specification of a public service cybersecurity training programme should not only focus on theoretical education but also provide practical knowledge to students. By simulating specific attacks, theoretical and practical knowledge can be combined. As a result, students will be able to recognise threats and potential risks from cyberspace.

Data udostępnienia online

19.03.2021

Strony (od-do)

87 - 104

DOI

https://doi.org/10.35467/sdq/132026

URL

https://securityanddefence.pl/Simulation-framework-for-practical-cyber-security-training-in-the-public-service,132026,0,2.html

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Data udostępnienia

19.03.2021

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

70

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

70