W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

A Longitudinal Analysis of the Creation of Environmental Identity and Attitudes towards Energy Sustainability Using the Framework of Identity Theory and Big Data Analysis

Autorzy

[ 1 ] Instytut Podstaw Bezpieczeństwa, Wydział Bezpieczeństwa Narodowego, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.3] Nauki o bezpieczeństwie

Rok publikacji

2021

Opublikowano w

Energies

Rocznik: 2021 | Tom: vol. 14 | Numer: issue 3

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
PL
  • Analiza danych
  • Baza danych
  • Bezpieczeństwo ekologiczne
  • Bezpieczeństwo energetyczne państwa
  • Big data
  • Energetyka
  • Ochrona środowiska
  • Media społecznościowe
EN
  • Big data
  • Ecological security
  • Energy poverty
  • Energy security of the state
  • Social media
Streszczenie

EN Embracing sustainability in the 21st century entails developing environmental identity, so that attitudes towards energy sustainability result from the core values of one’s individual and social identity. This study aims to explore the shift in the formation of environmental identity and attitudes towards energy sustainability throughout the course of the two-year study period (2018–2020). A dataset of 8,677,961 tweets, Facebook posts and comments and 325,228 news articles was collected to carry out quantitative analysis of the distribution of the posts, likes, and comments. A correlation with media coverage of energy and green topics was sought to establish the impact of the media on public debate. A qualitative analysis of posts and tweets was carried out to establish dominant themes. The findings of the study reveal that both positive attitudes towards energy sustainability and environmental identity have been consolidated throughout the two-year study period. Social media users are not only increasingly interested in green issues but also produce more reactions towards posts related to sustainability topics. The results also suggest that sustainable values and green behavior are independent from the media coverage of current events and the perceived threat to one’s health from COVID-19. Social networking sites provide a context in which users not only reinforce their beliefs and values, but also mimic the behavior of other users, which leads to the formation of a social media identity bubble that reinforces shared identity—in this case, environmental identity. This study offers a multidisciplinary perspective on sustainable development that will be able to drive equitable energy security and environmental security.

Data udostępnienia online

27.01.2021

Strony (od-do)

1 - 12

DOI

10.3390/en14030647

URL

https://www.mdpi.com/1996-1073/14/3/647/htm

Uwagi

647 (nr art.)

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

140

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

140

Impact Factor

3,252

Publikacja indeksowana w

WoS | Scopus