W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

The Use of Artificial Intelligence in Academic Activities in Social Sciences: Trust and Threats – Survey Results

Autorzy

[ 1 ] Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2025

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
PL
  • Sztuczna inteligencja
  • Edukacja
  • Etyka
Streszczenie

EN The development of artificial intelligence (AI) is causing a lot of emotions and discussions around the world, both in the context of the possibilities it brings and the threats that may result from its irresponsible implementation. Trust in AI and the threats associated with it are important topics in the debate about the future of technology. This study examined how the scientific community in social sciences uses AI in scientific and teaching work. The survey obtained responses from 151 respondents who indicated their experiences with the use of AI by answering quantitative and qualitative questions. The study also determined the threats perceived by the academic community and the degree of trust in the answers obtained within the framework of AI technology.

Data udostępnienia online

19.11.2025

Strony (od-do)

1 - 4

DOI

10.62036/ISD.2025.132

URL

https://aisel.aisnet.org/cgi/viewcontent.cgi?article=1667&context=isd2014

Uwagi

Bibliografia na s. 4.

Książka

Empowering the Interdisciplinary Role of ISD in Addressing Contemporary Issues in Digital Transformation: How Data Science and Generative AI Contributes to ISD (ISD2025 Proceedings)

Zaprezentowany na

33rd International Conference on Information Systems Development (ISD 2025), 3-5.09.2025, Belgrad, Serbia

Pełny tekst rozdziału

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / rozdział

5

Punktacja Ministerstwa / rozdział (nauki humanistyczne, społeczne i teologiczne)

5