Marketing Techniques As A Threat To Cybersecurity
[ 1 ] Wydział Prawa i Administracji, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] employee
PL Techniki marketingowe jako zagrożenie dla cyberbezpieczeństwa
2022
scientific article
english
- Cyberbezpieczeństwo
- Internet
- Konkurencja
- Marketing cyfrowy
- Reklama
- Advertisement
- Competition
- Cybersecurity
- Digital marketing
- Internet
EN The Internet is a suitable place to display a product or service, however, the ways in which an advertising massage exerts influence on its audience differ from yhe ones the advertisers reliedon in traditional media. The speed of communication , the availability of information sources and e-administration are significant social benefits that come with the growth of technology. However, there are justified concerns about the consequences of the operation of the Internet. Today, the Internet is not a new phenomen, but the use of it leads to a growing number of new consequences. The continous development of the medium has resulted in the significant commercialisation of the web. The active expansion of mass media, visible especially in continually expanding advertising and marketing offers, including mobile devices, requires a fresh look at regulations in the area of advertising.
PL Internet jest odpowiednim miejscem na wyeksponowanie produktu czy usługi, ale sposoby oddziaływania przekazu reklamowego na jego odbiorców różnią się od tych, które stosował reklamodawca w tradycyjnych mediach. Szybkość komunikacji, dostępność źródeł informacji czy e-administracja stanowią istotną korzyść społeczną rozwoju technologii. Pojawiają się jednak uzasadnione obawy o skutki funkcjonowania sieci. Obecnie Internet nie stanowi już zjawiska nowego, wciąż jednak pojawiają się nowe konsekwencje działania w sieci. Ciągły rozwój tego medium doprowadził do komercjalizacji sieci. Aktywna ekspansja technik przekazu, widoczna zwłaszcza w powiększającej się ofercie reklamowej i marketingowej, także w ramach urządzeń mobilnych, wymaga nowego spojrzenia na regulacje związane z reklamą.
02.07.2022
37 - 50
http://www.cybersecurityandlaw.com/Marketing-techniques-as-a-threat-to-cybersecurity,151811,0,2.html
Bibliografia na stronie 50. Streszczenie polskie i angielskie.
Akademia Sztuki Wojennej
CC BY (attribution alone)
open journal
final published version
at the time of publication
70