Zarządzanie zasobami ludzkimi w aspekcie zapewniania bezpieczeństwa obsługi naziemnej w porcie lotniczym
[ 1 ] Instytut Zarządzania Lotnictwem Cywilnym, Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] employee
2022
chapter in monograph
polish
- Bezpieczeństwo
- Linie lotnicze
- Lotniska
- Obsługa klienta
- Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
- Airlines
- Airports
- Clienting
- Human resources
- Safety
PL Podmioty świadczące usługi obsługi naziemnej na rzecz linii lotniczych mierzą się z wieloma wyzwaniami w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Ich występowaniu sprzyjają dynamika środowiska biznesowego branży lotniczej, specyfika warunków świadczenia pracy oraz inne trendy obserwowalne w każdej branży na rynku pracy. Zidentyfikowanie potrzeb w zakresie zatrudniania pracowników podmiotów świadczących usługi obsługi naziemnej pozwala wdrażać dedykowane i skuteczne metody, techniki oraz narzędzia zarządzania zasobami ludzkimi. Punktem wyjścia do rozważań były wnioski z analizy treści raportu IATA Aviation Ground Handling Report 2019 – Attracting, developing and retaining talent. Za cel podjętych badań przyjęto przybliżenie wybranych problemów w obszarze pozyskania, utrzymania i szkolenia pracowników agentów handlingowych oraz zasygnalizowanie strategii ich rozwiązywania dla zapewnienia bezpieczeństwa realizacji obsługi naziemnej w porcie lotniczym.
09.09.2022
243 - 251
Bibliografia, netografia na stronie 251.
20