Wnioski z testów algorytmu AlphaStar w świetle koncepcji bojowego wykorzystania sztucznej inteligencji Kennetha Payne'a
[ 1 ] Centrum Badań nad Bezpieczeństwem, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] employee
2021
chapter in monograph / paper
polish
- AlphaStar
- Strategia
- Sztuczna inteligencja
- Sztuka wojenna
- Uczenie się maszyn
- Kenneth Payne
PL Brytyjski badacz myśli strategicznej Kenneth Payne z King's College London opublikował w 2018 r. książkę "Strategy, Evolution, and War: From Apes to Artifical Intelligence", w której przedstawił krytyczną koncepcję bojowego wykorzystania algorytmów sztucznej inteligencji. Zawierała ona analizę możliwych konsekwencji jej powszechnego użycia zarówno na poziomie taktycznym, jak i strategicznym. Celem niniejszego artykułu jest zrekonstruowanie najważniejszych elementów koncepcji Payne'a i skonfrontowanie ich z wnioskami z testów algorytmu AlphaStar. Jest on wygenerowanym na podstawie uczenia maszynowego systemem sztucznej inteligencji służącym do rozgrywki w strategię czasu rzeczywistego "Starcraft II" rzucają pewne światło na specyfikę działania, zwłaszcza podejmowania decyzji przez systemy AI w warunkach czasu rzeczywistego, dużej złożoności środowiska działań oraz niepełnej informacji.
15.02.2022
274 - 288
Bibliografia na stronach 286-287. Streszczenie angielskie.
Akademia Sztuki Wojennej
20