Strategiczne aspekty dystrybucji i ich wpływ na konkurencyjność przedsiębiorstwa
[ 1 ] Instytut Logistyki, Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] employee
EN Strategic aspects of distribution and its influence on the competitiveness of a company
2018
scientific article
polish
- Analiza strategiczna
- Konkurencja
- Logistyka
- Łańcuch dostaw
- Przedsiębiorstwo
- Transport
- Zarządzanie
PL Dystrybucja jest zróżnicowanym i kompleksowym procesem, uwarunkowanym profilem działalności końcowego odbiorcy oraz posiadanym potencjałem dystrybutora. Przez potencjał, należy rozumieć zarówno zasoby wewnętrzne przedsiębiorstwa, wdrażane strategie, realizowane procesy, posiadane siły i środki, a także szanse zlokalizowane w otoczeniu zewnętrznym firmy Pierwsza część artykułu zawiera ocenę odbiorców oraz dostawców firmy poprzez ukazanie zależności determinowanych ich położeniem, charakterem działalności, a także udziałem odpowiednio w sprzedaży, czy też zaopatrzeniu. W drugiej części artykułu zaprezentowano inicjację oraz przebieg procesu dystrybucji, poczynając od nawiązania kontaktu z potencjalnym klientem, a na dostawie towaru kończąc.
2018
30 - 37
Streszczenie w języku angielskim.
other
open journal
final published version
8
8