Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download BibTeX

Title

Kompleksowe zarządzanie przez jakość w obsłudze naziemnej w porcie lotniczym na przykładzie Welcome Airport Services Sp. z o.o.

Authors

[ 1 ] Instytut Zarządzania Lotnictwem Cywilnym, Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[2.7] Civil engineering and transport

Title variant

EN Total quality management in ground handling at the airport on the example of Welcome Airport Services Sp. z o.o.

Year of publication

2018

Published in

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Journal year: 2018 | Journal volume: vol. 45 | Journal number: nr 3

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • Jakość
  • Lotnictwo cywilne
  • Organizacja
  • Polska
  • Porty lotnicze
  • Usługi
  • Zarządzanie
EN
  • Quality
  • Total quality management
  • Ground handling agents
  • Quality in ground handling at the airport
Abstract

PL Prowadzenie działalności gospodarczej ukierunkowanej na osiąganie najwyż­szego poziomu jakości usług jest powszechne i niejednokrotnie stanowi o sukcesie lub porażce rynkowej. Dla podmiotów gospodarczych działających na rynku transportu lotniczego, jakość usług ma znaczenie szczególne, poza satysfakcją klienta, zapewnia bezpieczeństwo i niezawod­ność. Dostępna jest obszerna literatura na temat filozofii kompleksowego zarządzania przez jakość i szczegółowy wykaz wytycznych dotyczących jej implementacji i realizacji w prakty­ce organizacji. W treści artykułu zaprezentowane zostały wybrane rozwiązania projakościowe w działalności agenta obsługi naziemnej WELCOME Airport Services sp. z o.o.

EN The conduct of business directed towards achieving the highest quality level of service is widespread and in many cases decides about the market success or failure. The quality service is of particular importance for the economic operator acting on the air transport market and in addition to customers satisfactions, ensures safety and reliability as well. The extensive research literature on the philosophy of total quality management and the detailed list of guidelines on the implementing and taking this forward in practice in an organisation are available. The selected pro-quality solutions in activity of ground handling agent WELCOME Airport Services Sp. z o.o. are presented in the article.

Date of online publication

2018

Pages (from - to)

43 - 55

DOI

10.12775/AUNC_ZARZ.2018.031

URL

https://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/AUNC_ZARZ/article/view/AUNC_ZARZ.2018.031/15459

License type

CC BY-ND (attribution - no derivatives)

Open Access Mode

open journal

Open Access Text Version

final published version

Ministry points / journal

5

Ministry points / journal in years 2017-2021

5