W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

THE ISSUE OF CREATIVE AND AGGRESSIVE ACCOUNTING IN FINANCIAL MANAGEMENT

Autorzy

[ 1 ] Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2025

Opublikowano w

MRS Journal of Accounting and Business Management

Rocznik: 2025 | Tom: Vol. 2 | Numer: Iss. 9

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
PL
  • Agresywność
  • Fałszerstwo
  • Finanse
  • Oszustwo
  • Podatki
  • Polska
  • Przedsiębiorstwo
  • Rachunkowość
  • Rachunkowość kreatywna
  • Sprawozdawczość finansowa
EN
  • Aggressive accounting
  • Creative accounting
  • Finance
  • Financial security
  • Management
  • Organization
Streszczenie

EN Creative accounting is a legal way to "beautify" the overall image of a company. It is a creative approach to the interpretation of tax regulations that allow it. Often, you can come across legal loopholes that open the way to such actions. Unfortunately, there are also companies that decide to use aggressive accounting. It consists of illegal actions, due to which information about the entity shown to people externally associated with the company is incorrect. They mislead the company's perception, and as a result, can lead the company to financial collapse. One of the purest reasons for using both creative and aggressive accounting is the desire to sell the entity or obtain financing. The article was made characteristics of creative and aggressive accounting. The reasons for its practice in enterprises and its causes and significance were shown.

Data udostępnienia online

20.09.2025

Strony (od-do)

16 - 20

DOI

10.5281/zenodo.17173778

URL

https://mrspublisher.com/article/THE-ISSUE-OF-CREATIVE-AND-AGGRESSIVE-ACCOUNTING-IN-FINANCIAL-MANAGEMENT

Uwagi

Corresponding Author: dr Mariusz TOMCZYK (War Studies University, Warsaw, POLAND). Cite this article: TOMCZYK, M. (2025). THE ISSUE OF CREATIVE AND AGGRESSIVE ACCOUNTING IN FINANCIAL MANAGEMENT.MRS Journal of Accounting and Business Management, 2 (9),16-20

Typ licencji

CC BY-NC (uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne)

Tryb otwartego dostępu

witryna wydawcy

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Data udostępnienia

20.09.2025

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

5