W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

Choosing Virtual Reality for Military Training: Course Topics and Learning Environment Qualities

Autorzy

[ 1 ] Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.3] Nauki o bezpieczeństwie

Rok publikacji

2024

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej / referat

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
PL
  • Rzeczywistość wirtualna
  • Szkolenie specjalistyczne
  • Szkolenie wojskowe
  • Szkolenie zawodowe
  • Uczenie się
Streszczenie

EN Military personnel with unique training needs often face physical risks and must make quick decisions. Virtual Reality (VR) training systems, tailored to their specific requirements, offer a potential solution that addresses their physical challenges and enhances their decision-making skills. This study, conducted among 131 military personnel from a Polish civil-military university, aims to explore preferences for VR military training, focusing on training courses and the qualities of the virtual learning environment. The research method relied on the qualitative and quantitative analyses of respondents’ answers using NVivo software. According to the results, VR has many applications in military training, such as impossible and difficult missions, combat training, situational awareness, shooting, and pilot training. Additionally, VR was noted for its role in performing simulations. Regarding the qualities of the learning environment, respondents emphasised the importance of instructional design, balanced scenario design, virtual space design, sound design, support from a teacher, and support from IT staff. Factors such as narration and avatar design were considered less important. This investigation underscores the significance of VR in facilitating effective military training with a specific focus on the learning environment design.

Data udostępnienia online

06.11.2024

Strony (od-do)

450 - 460

DOI

10.1007/978-3-031-73128-0_28

URL

https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-73128-0_28

Książka

Proceedings of the Future Technologies Conference (FTC) 2024, Volume 4

Zaprezentowany na

Future Technologies Conference 2024, 14-15.11.2024, London, Wielka Brytania

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Punktacja Ministerstwa / rozdział

20

Punktacja Ministerstwa / rozdział (nauki humanistyczne, społeczne i teologiczne)

20