W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

The Copenhagen School’s widening security theory in relation to cybersecurity. Applicability and Implications

Autorzy

[ 1 ] Intelligence and National Security, Carol I National Defence University, Romania

Rok publikacji

2024

Opublikowano w

Security and Defence Quarterly

Rocznik: 2024 | Tom: vol. 48 | Numer: no. 4

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • Copenhagen school
  • cyber threats
  • digital age
  • security studies
  • technological advancements
PL
  • Bezpieczeństwo teleinformatyczne
  • Cyberatak
  • Edukacja
Streszczenie

EN This paper critically examines the relationship between cybersecurity and Copenhagen School’s widening security theory, with the aim of assessing the possibility of applying this theoretical framework to the cyber realm. As cybersecurity is a relatively recent addition to the security discourse, this research explores whether the Copenhagen School’s traditional framework, which was primarily focused on securitisation processes in the five main sectors (military, political, economic, environmental, and societal), adequately encompasses the unique aspects and dynamics of cyber domain. The research question is: Why the cybersecurity field can’t become a separate constructivist sector? The study begins with a detailed overview of both cybersecurity landscape and Copenhagen School’s fundamental principles to provide the context for a comparative analysis of the Copenhagen theory and contemporary cybersecurity literature. In doing so, the research delves into the features of cybersecurity, with a focus on the evolving nature of cyber threats and vulnerabilities. By performing a qualitative analysis of the existing literature, the paper assesses the limitations of integrating these two concepts, ultimately concluding that cybersecurity lacks the distinct characteristics required to be considered a separate sector under the Copenhagen School’s framework. The findings contribute to the ongoing discussions regarding the adaptation of traditional security theories to address contemporary security challenges in the digital age.

Data udostępnienia online

21.10.2024

DOI

10.35467/sdq/193049

URL

https://securityanddefence.pl/The-Copenhagen-School-s-widening-security-theory-in-relation-to-cybersecurity-Applicability,193049,0,2.html

Uwagi

online first

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Data udostępnienia

21.10.2024

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

70