W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Znaczenie rewolucji cyfrowej w procesie nauczania przedmiotu edukacja dla bezpieczeństwa

Autorzy

[ 1 ] Biblioteka Główna, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

EN Importance of the digital revolution in teaching the subject of education for safety

Rok publikacji

2022

Opublikowano w

Zeszyty Naukowe Pro Publico Bono

Rocznik: 2022 | Tom: t. 1 | Numer: nr 1

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • Bezpieczeństwo
  • Edukacja
  • Edukacja dla bezpieczeństwa
  • Edukacja dla bezpieczeństwa (przedmiot szkolny)
  • Dzieci
  • Informatyzacja
  • Młodzież
  • Nauczanie
  • Podstawa programowa
  • Polska
  • Program nauczania
  • Społeczeństwo informacyjne
  • Szkoły podstawowe
  • Szkoły średnie
  • Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
  • Treści kształcenia
EN
  • Education
  • Education for safety
  • Information and communication technologies (ICT)
  • Poland
  • Security
Streszczenie

PL Aktualna sytuacja na świecie spowodowana wieloma kryzysami na poziomie globalnym wpłynęła na poczucie bezpieczeństwa współczesnego człowieka, a w szczególności dzieci i młodzieży. Zmiany cywilizacyjne doprowadziły do powolnego przyzwyczajania się do zmiennej, ale niepewnej, złożonej i niejednoznacznej rzeczywistości, w której technologie cyfrowe wywierają coraz większy wpływ na codzienne życie. Adaptowanie się do nowych i zaskakujących warunków, które narzuca nam czwarta rewolucja – cyfrowa, spowodowało zmianę w sposobie postrzegania wiedzy z zakresu bezpieczeństwa oraz realizacji zadań edukacyjnych wprowadzonych w podstawie programowej edukacji dla bezpieczeństwa w roku szkolnym 2022/2023, które uwzględniają wyzwania cyfrowe, jakie niesie ze sobą współczesny świat.

EN The current worldwide situation caused by a number of crises at a global level has affected the sense of security of modern people, especially children and young people. Changes in civilisation have led to a slow adaptation to a changing but precarious reality, complex and ambiguous, in which digital technologies are exerting an ever-increasing influence on everyday life. As we adapt to the new and astonishing conditions that the fourth revolution – the digital revolution – is imposing on us, there has been a change in the way we perceive safety knowledge and the implementation of the educational tasks introduced in the safety education core curriculum for the 2022/2023 school year, which take into account the digital challenges of the modern world.

Data udostępnienia online

30.12.2022

Strony (od-do)

37 - 51

DOI

10.5604/01.3001.0016.1959

URL

https://zn-ppb.pl/resources/html/article/details?id=234581

Uwagi

Bibliografia na stronach 49-51.

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Data udostępnienia

30.12.2022

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

40