Znaczenie rewolucji cyfrowej w procesie nauczania przedmiotu edukacja dla bezpieczeństwa
[ 1 ] Biblioteka Główna, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] employee
EN Importance of the digital revolution in teaching the subject of education for safety
2022
scientific article
polish
- Bezpieczeństwo
- Edukacja
- Edukacja dla bezpieczeństwa
- Edukacja dla bezpieczeństwa (przedmiot szkolny)
- Dzieci
- Informatyzacja
- Młodzież
- Nauczanie
- Podstawa programowa
- Polska
- Program nauczania
- Społeczeństwo informacyjne
- Szkoły podstawowe
- Szkoły średnie
- Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
- Treści kształcenia
- Education
- Education for safety
- Information and communication technologies (ICT)
- Poland
- Security
PL Aktualna sytuacja na świecie spowodowana wieloma kryzysami na poziomie globalnym wpłynęła na poczucie bezpieczeństwa współczesnego człowieka, a w szczególności dzieci i młodzieży. Zmiany cywilizacyjne doprowadziły do powolnego przyzwyczajania się do zmiennej, ale niepewnej, złożonej i niejednoznacznej rzeczywistości, w której technologie cyfrowe wywierają coraz większy wpływ na codzienne życie. Adaptowanie się do nowych i zaskakujących warunków, które narzuca nam czwarta rewolucja – cyfrowa, spowodowało zmianę w sposobie postrzegania wiedzy z zakresu bezpieczeństwa oraz realizacji zadań edukacyjnych wprowadzonych w podstawie programowej edukacji dla bezpieczeństwa w roku szkolnym 2022/2023, które uwzględniają wyzwania cyfrowe, jakie niesie ze sobą współczesny świat.
EN The current worldwide situation caused by a number of crises at a global level has affected the sense of security of modern people, especially children and young people. Changes in civilisation have led to a slow adaptation to a changing but precarious reality, complex and ambiguous, in which digital technologies are exerting an ever-increasing influence on everyday life. As we adapt to the new and astonishing conditions that the fourth revolution – the digital revolution – is imposing on us, there has been a change in the way we perceive safety knowledge and the implementation of the educational tasks introduced in the safety education core curriculum for the 2022/2023 school year, which take into account the digital challenges of the modern world.
30.12.2022
37 - 51
Bibliografia na stronach 49-51.
CC BY (attribution alone)
open journal
final published version
30.12.2022
at the time of publication
public
40