W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Effectiveness of training: The conceptual framework and methodological strategy of a longitudinal study in the Portuguese armed forces

Autorzy

[ 1 ] Military University Institute Research and Development Centre (CIDIUM) Military University Institute, Lisbon (Portugal) | [ 2 ] Institute of Education University of Lisbon, Lisbon (Portugal)

Rok publikacji

2019

Opublikowano w

Security and Defence Quarterly

Rocznik: 2019 | Tom: vol. 24 | Numer: no. 2

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • Adult Education
  • Training Transfer
  • Organisational Learning Culture
  • Armed Forces
Streszczenie

EN Considering that this research is still ongoing, this paper focuses on the presentation of the conceptual framework and its interconnection with the methodological strategy for the empirical study that aims to study the learning transfer to the workplace of professional military education in the context of the Portuguese Armed Forces. Factors related to the trainees’ individual characteristics, the organisational context, the courses design, the organisational learning culture, the organisational commitment and the expectations of career development, as well as the relationships established between these factors and the intention to transfer, throughout the lifelong learning process, will be discussed. The empirical study will be carried out at three junctures - before the training, at the end of the training and three to six months after the training. The study is conceptually based on Holton’s Holistic HRD Research and Evaluation (1996), Ajzen’s Theory of Planned Behaviour (1991), Watkins and Marsick’s model of learning organisations (1993, 1996) and Meyer and Allen’s (1991) concept of organisational commitment. The study will be developed using a mixed strategy (quantitative/qualitative), applying a hypothetical-deductive and inductive reasoning, in which a longitudinal research design with a transversal component will be followed. The data collection for the empirical study will be done through a questionnaire, individual semi-structured interviews and discussion groups about the results.

Data udostępnienia online

14.03.2019

Strony (od-do)

155 - 176

DOI

https://doi.org/10.35467/sdq/106084

URL

https://securityanddefence.pl/Effectiveness-of-training-The-conceptual-framework-and-methodological-strategy-of,105629,0,2.html

Typ licencji

CC BY-NC-ND (uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne - bez utworów zależnych)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Data udostępnienia

14.03.2019

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

20

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

70