W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

To Survive in a CBRN Hostile Environment: Application of CAVE Automatic Virtual Environments in First Responder Training

Autorzy

[ 1 ] Instytut Podstaw Bezpieczeństwa, Wydział Bezpieczeństwa Narodowego, Akademia Sztuki Wojennej | [ 2 ] Instytut Zarządzania, Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ 3 ] Politechnika Gdańska | [ 4 ] Instytut Teorii Bezpieczeństwa, Wydział Bezpieczeństwa Narodowego, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.3] Nauki o bezpieczeństwie

Rok publikacji

2020

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej / referat

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • Artificial intelligence
  • CAVE Automatic Virtual Enviroment
  • E-learning
  • Virtual reality
PL
  • Innowacje pedagogiczne
  • Kształcenie
  • Nauczanie na odległość
  • Ratownictwo medyczne
  • Rzeczywistość wirtualna
  • Sztuczna inteligencja
  • Technologia
Streszczenie

EN This paper is of a conceptual nature and focuses on the use of a specific virtual reality environment in civil-military training. We analyzed the didactic potential of so-called CAVE automatic virtual environments for First Responder training, a type of training that fills the gap between First Aid training and the training received by emergency medical technicians. Since real training involves live drills based on unexpected situations, it is expensive and difficult to organize. We propose the application of virtual environments of three different sizes to increase the effectiveness of First Responder training. Our findings show that using the CAVEs allows for easier adaptation of the learning environment to a specific scenario while reducing costs from preparing training fields. The environments are also safer for trainees who must perform tasks related to hazardous materials. The analysis was based on the facilities at the Immersive 3D Visualization Lab (I3DVL) at Gdańsk University of Technology in Poland. We believe that, in the context of emerging threats of chemical, biological, radiological, and nuclear terrorism, such training is a necessity. The application of artificial intelligence can be considered as a further step in the facility development to increase the training fidelity.

Strony (od-do)

1 - 5

DOI

10.1145/3378184.3378212

URL

https://dl.acm.org/doi/abs/10.1145/3378184.3378212

Uwagi

Article No.: 16

Książka

Proceedings of APPIS 2020 3rd International Conference on Applications of Intelligent Systems

Zaprezentowany na

The 3rd International Conference on Applications of Intelligent Systems : APPIS 2020, 7-9.01.2020, Las Palmas de Gran Canaria, Spain

Punktacja Ministerstwa / rozdział

20

Punktacja Ministerstwa / rozdział (nauki humanistyczne, społeczne i teologiczne)

20

Publikacja indeksowana w

Scopus