Przetwarzanie może potrwać kilka sekund...

Artykuł

Tytuł

Discourse Analysis of Teacher Talk : Code Switching in Content and Language Integrated Learning (CLIL) Classrooms in Thailand

Autorzy

[ 1 ] Instytut Podstaw Bezpieczeństwa, Wydział Bezpieczeństwa Narodowego, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[5.3] Nauki o bezpieczeństwie

Rok publikacji

2017

Opublikowano w

Asian Journal Of Education and e-Learning

Rocznik: 2017 | Tom: vol. 5 | Numer: no 2

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
PL
  • Nauczanie języków obcych
  • Tajlandia
Streszczenie

EN This paper presents the results of a study on pedagogical functions of code switching in teacher discourse in Content and Language Integrated Learning (CLIL) classroom in a Thai university. The data was collected by means of structured classroom observation, field notes, and audio recordings. The findings suggest that code switching is used primarily for a preventive purpose; the explanation is given in L1 because otherwise the lesson would not be understandable for the students, mainly due to the students’ low proficiency level. The instructor alternates languages in order to substitute words and phrases in another language and to emphasize content words and learning points that are the focus of the lesson. Self-repetition is the most frequently used emphasis technique. Furthermore, the lecturer code switches in order to give lucid clarification of difficult concepts and clear confusion, which facilitates learning.

Data udostępnienia online

2017

Strony (od-do)

36 - 43

DOI

10.24203/ajeel.v5i2.3962

URL

https://ajouronline.com/index.php/AJEEL/article/view/3962

Uwagi

Bibliografia na stronach 42-43.

Typ licencji

CC BY-NC-ND (uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne - bez utworów zależnych)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Punktacja MNiSW / czasopismo

1