Potencjał obronny klas wojskowych. Teoretyczno-empiryczne aspekty kształcenia obronnego
[ 1 ] Instytut Podstaw Bezpieczeństwa, Wydział Bezpieczeństwa Narodowego, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik
2019
monografia naukowa
polski
PL Powszechne zainteresowanie kształceniem obronnym młodzieży szkolnej oraz chęć identyfikacji siły, możliwości, wydajności działania klas wojskowych na rzecz bezpieczeństwa państwa spowodowały, że przedmiotem zaprezentowanych w tej monografii badań był potencjał obronny klas wojskowych oraz zagadnienia związane z organizacją kształcenia obronnego młodzieży w Polsce. Ujęta w pracy problematyka badań lokuje się w obszarze interdyscyplinarnych nauk o bezpieczeństwie, dlatego też monografia przedstawia ilościowo-jakościową strategię poszukiwań, która nadała badaniom charakter diagnostyczno-wyjaśniający. Ponadto zamieszczone w publikacji analizy teoretyczne oraz analizy wyników badań empirycznych dotyczące kształcenia obronnego uczniów klas wojskowych pozwoliły na wyodrębnienie takich składników potencjału obronnego, jak potencjał: mobilizacyjny, społeczny i indywidualny oraz stworzenie ich modelu. Zaprezentowane w monografii analizy pozwoliły także na wypracowanie treści, które można praktycznie zastosować w diagnozie potencjału obronnego klas wojskowych. Analiza wyników badań umożliwiła również wskazanie rekomendacji w zakresie kształcenia w klasach wojskowych i dowiodła potrzebie wprowadzenia jednolitego standardu nauczania dla szkół realizujących mundurowe innowacje pedagogiczne.
Warszawa, Polska
Akademia Sztuki Wojennej
2019
280
978-83-7523-675-0
- Edukacja dla bezpieczeństwa
- Osobowość
- Potencjał obronny społeczny
- Przysposobienie wojskowe
- System wartości
- Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
- Polska
tak
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 247-257. Streszczenie w języku angielskim. Wstęp i spis treści także w języku angielskim.
Akademia Sztuki Wojennej
inne
80
120