W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Digital Adaptation of Polish Citizens Aged 65+

Autorzy

[ 1 ] Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2024

Opublikowano w

European Research Studies Journal

Rocznik: 2024 | Tom: Vol. XXVIΙ | Numer: Issue 1

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • digital adaptation
  • ageism
  • social aspects
  • individuals 65+
Streszczenie

EN Purpose: Digital adaptation of people over the age of 65 is a significant social and economic challenge in Poland. The steady increase in the number of seniors has a tremendous impact on the economy. This article points out the complex reasons behind this phenomenon, describes actions taken to date, and highlights the mistakes made while addressing this issue. Design/Methodology/Approach: This article presents practical observations gathered by the author during research supported by demographic data illustrating the problem. A qualitative survey was also conducted to collect data. Findings: Individuals aged 65+ are poorly prepared to use the internet. It is their children and grandchildren who help them use this medium, otherwise being beyond their reach. A lack of basic user knowledge remains the main barrier to individuals over the age of 65 willing to get engaged in meaningful interactions or make use of online services. Practical implications: The presented results can support the change of approach and help individuals 65+ succeed with digital adaptation. Nevertheless, the government and non-governmental organizations (NGOs) should and can, as shown in the article, seize the opportunity and support people aged 65+ in using the internet. Originality/Value: Dynamic changes observed in the social environment require innovative methods and a comprehensive approach to educating people 65+. This issue seems to be insufficiently represented in academic literature. Thus this article aims to fill this gap.

Strony (od-do)

127 - 141

DOI

10.35808/ersj/3353

URL

http://dx.doi.org/10.35808/ersj/3353

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Data udostępnienia

25.02.2024

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

100