W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Social and Environmental Responsibility Manager on the Example of Companies from Poland and Germany

Autorzy

[ 1 ] Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2023

Opublikowano w

Sustainability

Rocznik: 2023 | Tom: vol. 15 | Numer: iss. 19

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
PL
  • finanse
  • ekonomia
  • społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
  • zarządzanie interesariuszami
  • Zrównoważony biznes
  • społeczna odpowiedzialność menedżera
  • odpowiedzialność środowiskowa menedżera
  • strategie CSR
  • integracja CSR z praktykami biznesowymi
  • edukacja CSR
  • wyzwania CSR dla menedżerów
  • korzyści płynące z CSR
EN
  • economy
  • Corporate Social Responsibility (CSR)
  • finance
  • Sustainable business
  • manager’s social responsibility
  • manager’s environmental responsibility
  • CSR strategies
  • integration of CSR with business practices
  • CSR education
  • CSR challenges for managers
  • stakeholder management
  • benefits of CSR
Streszczenie

EN Here, the role of business managers in Poland and Germany in creating responsible business was analyzed. The authors examined CSR strategies, challenges in balancing interests and integrating CSR principles with business practices. They emphasize the importance of education and the active involvement of managers in CSR strategies for the company’s long-term benefits. The article uses three key research methods. The first is a review of the Polish and foreign literature, allowing for an understanding of the global context of CSR. The second method is the analysis of CSR reports from Poland and Germany, giving insight into practices and standards in these countries. The third method is research based on a questionnaire survey conducted in Poland and Germany, enabling a direct understanding of the attitudes and practices of managers. Polish companies lean towards sustainable purchasing and training more than their German counterparts, pointing to a nuanced approach to CSR in Poland. Meanwhile, German firms appear more invested in community and environmental programs, highlighting their particular emphasis on certain social and environmental dimensions of business. There is a clear commitment to CSR in both countries, but the varied nature of the initiatives suggests differing cultural or regulatory influences. Enhancing CSR awareness, particularly around sustainability education and emission reductions, emerges as a priority for both nations. The data indicate that managers are crucial in steering CSR practices, with their active involvement often leading to positive outcomes. The study provides an analysis of current CSR landscapes in Poland and Germany.

Strony (od-do)

1 - 26

DOI

10.3390/su151914359

URL

https://www.mdpi.com/2071-1050/15/19/14359

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Data udostępnienia

28.09.2023

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

przed opublikowaniem

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

100

Impact Factor

3,3