Cztery wymiary uczenia się w projektowaniu scenariusza kursu e-learningowego
[ 1 ] Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik
EN Four dimensions of learning in designing an e-learning course scenario
2016
Rocznik: 2016 | Numer: nr 4 (105)
artykuł naukowy
polski
- E-learning
- Zastosowanie internetu w edukacji
PL W artykule przedstawiono propozycję koncepcji projektowania scenariusza kursu e-learningowego, której podstawą jest analiza aktywności edukacyjnych na czterech płaszczyznach: poznawczej, emocjonalnej, społecznej oraz psychomotorycznej. Podstawę koncepcji stanowią wymienione przez K. Illerisa trzy wymiary uczenia się, które ze względu na specyfikę wykonywania zadań za pomocą narzędzi technologii komunikacyjno-informacyjnych zostały uzupełnione o wymiar związany z psychomotoryką. Przedstawione podejście jest uniwersalne – umożliwia harmonijne i przemyślane zaplanowanie elementów e-kursu na różnych aplikacjach i urządzeniach, a tym samym skuteczniejsze oddziaływanie na osobę uczącą się.
EN The article proposes a concept for e-course scenario design, which takes into account three dimensions of learning mentioned by K. Illeris: cognitive, emotional and social one. The author notes that due to the nature of the activity in cyberspace, the process of designing virtual resources should include an additional, fourth dimension - psychomotor. In her view, the adaptation of a modified concept of Illeris will help to optimise the process of analysis and design of educational activities, especially in the face of challenges that will arise in the nearest future.
39 - 52
8
BazTech